مرمت حمام تاریخی روستای نظام‌آباد شهرستان درگزین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین از آغاز عملیات مرمت و بازسازی حمام‌ تاریخی روستای نظام آباد شهرستان درگزین با اعتبار اولیه ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، شهروز کهیایی، پنج شنبه ۱۱ مردادماه گفت: با پیگیری‌های مسئولان شهرستان و استان برای اولین بار ۱۵ میلیارد ریال اعتبار، جهت مرمت و بازسازی این حمام تاریخی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری در دولت سیزدهم به این پروژه تخصیص داده شد که تخصیص اعتبار بیشتر می‌تواند این بنای تاریخی را به کانون جذب گردشگری در شهرستان تبدیل کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین اظهار کرد: این عملیات شامل سبک سازی ، بام‌سازی و لایه‌برداری دیواره‌های داخلی بنا است.

 کهیایی بیان کرد: حمام نظام آباد دارای چهار ستون اصلی از جنس ساروج، دو رختکن و طاق ضربی است.

او افزود: حمام تاریخی روستای نظام آباد مربوط به اواخر دوره قاجار است که درشهرستان درگزین واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ دیماه ۱۳۹۷ به شماره ثبت ۳۲۱۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.                                                                                                                                                    شهروز کهیایی خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای ۲ حمام تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است که مرمت و احیای آنها علاوه بر جذب گردشگر، نقش بسزایی در معرفی فرهنگ و تاریخ منطقه دارد.

او درپایان افزود: در حال‌حاضر بیش از ۴۹ اثر تاریخی در شهرستان درگزین شناسایی شده است  که تاکنون۲۲ اثر تاریخی و فرهنگی از این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051100537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha