تعیین عرصه، حریم بناها و محوطه‌های تاریخی گیلان از اولویت‌های معاونت میراث‌فرهنگی استان است

معاون میراث فرهنگی استان گیلان گفت: تعیین عرصه، حریم بناها و محوطه‌های تاریخی از اولویت‌های معاونت میراث‌فرهنگی استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدرضا امیری‌نژاد گفت: استان گیلان با در اختیار داشتن ۱۲۷۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده که از این میان بخش قابل اعتنایی از این آثار، بناها و محوطه‌های تاریخی را در برمی‌گیرد که به تعیین عرصه و حریم نیازمند است.

معاون میراث‌فرهنگی استان گیلان با اشاره به اهمیت ثبت آثار به منظور حراست و مراقبت بهتر تصریح کرد: به موازات ثبت یک اثر در فهرست آثار ملی کشور، تعیین عرصه و حریم آن می‌تواند از چالش‌های بعدی جلوگیری کرده و پاسخ به استعلام‌های اشخاص حقیقی و حقوقی را تسهیل کند.

او اقدامات چند سال اخیر در حوزه تعیین عرصه و حریم را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون نسبت به تعیین عرصه و حریم ۱۷۰ محوطه و بنای تاریخی اقدام شده و امید است با تخصیص اعتبارات مکفی روند اقدامات شتاب گرفته و تمهیدات لازم به منظور تعیین عرصه و حریم پیشنهادی آثار اندیشیده شود.

امیری‌نژاد صیانت و پاسداشت مواریث ارزشمند فرهنگی را وظیفه آحاد جامعه دانسته و بر تقویت و بهره‌گیری از سازمان‌های مردم نهاد برای حفاظت از آثار تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051300568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha