نشست هم‌اندیشی اجرای رویداد چوگان در کرمان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی برگزاری دومین رویداد میراث ناملموس ثبت جهانی چوگان همراه با روایتگری و موسیقی در کرمان، تشکیل شد.

به گزارش میراث آریا، ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ نشست هم‌اندیشی برگزاری دومین رویداد میراث ناملموس ثبت جهانی چوگان با حضور امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار، سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، آسیه عباسی نماینده وزارت امورخاجه در کرمان و نمایندگان فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و رئیس هئیت چوگان کرمان برگزار شد.

سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان در خصوص برگزاری رویداد چوگان در کرمان گفت: این رویداد چند جانبه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به خصوص میراث‌فرهنگی و گردشگری و افزایش حضور گردشگران اثربخش است.

سعید شاهرخی افزود: چوگان بنابر ادله و شواهد تاریخی در کرمان ریشه‌دار بوده و ادامه روند برگزاری رویداد چوگان به عنوان برنامه‌ای گردشگر محور ضمن تثبیت دبیرخانه دائمی آن در کرمان در درازمدت می‌تواند به عنوان رویدادی گردشگرپذیر در سطح بین‌المللی و کشوری معرفی شود.

او در پایان خاطر نشان کرد: چوگان پدیده‌ای چند وجهی از نظر علمی، ورزشی، ادبیات و موسیقی است و برگزاری رویداد چوگان در استان کرمان بر تمام وجوه تاثیر داشته و در افزایش گردشگران و توسعه زیرساختی گردشگری موثر است.

فرهنگ از مباحث و ارکان مهم چوگان است

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان اولین رویداد چوگان استان در سال گذشته گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری در حفظ و اشاعه چوگان به‌عنوان ورزشی ایرانی و اهمیت این ورزش در مباحث فرهنگی از نکات بارز در برگزاری رویداد چوگان کرمان است.

امیر حسن‌زاده بیان کرد: تعریف اولویت‌ها با حضور مهمانان خارج از کشور و استان با اهداف فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و ورزشی از نکات حائز اهمیت ملاحظات برگزاری این رویداد در استان است.

معاون اقتصادی استاندار کرمان اظهار کرد: تاکید استان بر ادامه داشتن روند برگزاری رویداد چوگان در بم بوده و می‌توان در کنار برگزاری این رویداد همایش‌های علمی و فرهنگی در تبیین جایگاه و ریشه‌های چوگان در استان کرمان وایران برگزار کرد.

لازم به ذکر است نماینده منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم آمادگی این منطقه برای برگزاری دومین دوره رویداد چوگان در شهرستان بم را اعلام کرده و رئیس هئیت چوگان کرمان موظف به آماده کردن و ارائه جزئیات برگزاری مسابقات مقدماتی جام‌جهانی چوگان در کرمان برای طرح و تصمیم‌گیری در سطوح بالای مدیریت اجرایی استان شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403051300604
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha