اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی در استان مرکزی تشکیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تشکیل اتحادیه شرکت تعاونی‌های صنایع‌دستی در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی در گردهمایی هنرمندان فعال بخش صنایع‌دستی هدف از تشکیل این تعاونی‌ها را افزایش توانمندی  و سازماندهی و افزایش میزان مشارکت هنرمندان در حفظ و احیا صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ذکر کرد.

مرادی نراقی با اشاره به اینکه راه اندازی شرکتهای تعاونی و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند بهترین راه حل برای همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی باشد اظهارکرد: اتحادیه شرکت تعاونی‌های صنایع‌دستی وظیفه آموزش، برگزاری نمایشگاهها، بازارچه‌های صنایع‌دستی، نظـارت و پیگیری مشکلات تعاونی‌های صنایع‌دستی را برعهده دارد.

این مقام مسوول اظهار امیدواری کرد: بااختیاراتی که به این اتحادیه داده می‌شود، صدای گویای هنرمندان صنایع‌دستی تحت پوشش باشند و مشکلات صنفی این اتحادیه را پیگیری و حل کنند.

او افزود: با عنایت به آموزه‌های دینی و تجربه موجود، کار جمعی بازده و بازخوردهای مناسبی درپی خواهد داشت و شایسته است این توانمندی و راهکار در خصوص رونق صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نیز بکار بسته شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تعداد اعضا این تعاونی را حداقل 21 نفر عنوان کرد و از نحوه ثبت و شکل‌گیری تعاونی صنایع‌دستی توضیحاتی را ارائه داد و گفت: در جلسه آتی رای‌گیری و انتخاب اعضا انجام خواهد شد.

در پایان جلسه فرم‌های عضویت بین اعضای حاضر توزیع شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051400636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha