رونمایی کتاب «هزار سال با مسجد ملک» کرمان برگزار شد

کتاب «هزار سال با مسجد ملک» تالیف سید محمدعلی گلاب‌زاده پژوهشگر حوزه تاریخ با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر کرمان رونمایی شد.

به گزارش میراث آریا، مراسم رونمایی کتاب «هزار سال با مسجد ملک» ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ با حضور مولف سید محمدعلی گلاب‌زاده و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و دانشگاهیان کرمان در مجموعه فرهنگی کتاب سرو برگزار شد.

کتاب «هزار سال با مسجد ملک» که حاصل سال‌ها تحقیق و پژوهش سید محمدعلی گلاب‌زاده بوده در کنار بررسی تاریخی و معماری مجموعه به تاثیرات فرهنگی و اجتماعی مسجد در کرمان می‌پردازد.

سید محمدعلی گلاب‌زاده در این مراسم گفت: کتاب در واقع نگرشی دوسویه به مسجد ملک بوده که از یک سو به ظاهر زیبا، هنر و لطافت معماری بنا پرداخته و از طرف دیگر افزون بر ارزش‌های تاریخی و معماری لایه‌های پنهان در خصوص شخصیت موسس، کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مجموعه پرداخته است.

مولف کتاب «هزار سال با مسجد ملک» در ادامه افزود: مسجد ملک بخشی از هویت فرهنگی کرمان بوده که تاثیر بسزایی در روند تغییرات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی کرمان داشته است.

او در پایان اظهار کرد: در تالیف این کتاب علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات و تایید صحت داده‌ها از تاریخ شفاهی نیز بهره برده و تجربه زندگی در محله مسجد ملک و لمس و رویت برخی رخدادها از نزدیک جزو نکات ویژه تالیف این اثر است.

رونمایی کتاب «هزار سال با مسجد ملک» کرمان برگزار شد

لازم به ذکر است این کتاب در بخش‌های بانی مسجد ملک کیست، کرمان قبل و بعد از توران شاه، فرهنگ مسجد و معماری در تاریخ ایران و کرمان، عملکرد فرهنگی مسجد، بازسازی و تعمیرات، یادی از ائمه جماعت مسجد ملک، خدمت‌گزاران نقش‌آفرین و مسجد ملک در سفرنامه‌ها تالیف و منتشر شده است.   

انتهای پیام/

کد خبر 1403051600805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha