بهسازی بازار «کاوه» اهواز با تأکید بر بناهای تاریخی آن

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز از بهسازی بازار کاوه با نگاه ویژه و با تأکید بر بناهای تاریخی این بازار خبر داد و گفت: در این عملیات، از نظر همه کارشناسان و متخصصان استفاده کرده‌ایم و کارشناسان میراث‌فرهنگی نیز در کمیته سیما و منظر شهرداری حضور دارند.

به‌گزارش میراث‌آریا، سیدنورالله موسوی اظهار کرد: پیرو اقداماتی که در بافت‌های تاریخی مرکز شهر اهواز داشتیم، معاونت شهرسازی شهرداری بر بهسازی، بدنه‌سازی و کف‌سازی بازار «کاوه» تأکید داشت و چند طرح در این زمینه آماده شد و با هماهنگی با متخصصان  و کارشناسان کمیته سیما و منظر شهرداری اهواز، مناقصه کف‌سازی این بازار در سامانه ستاد بارگزاری شده و  در مرحله برگزاری مناقصه است تا پیمانکار براساس فرآیند قانونی انتخاب شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با بیان این‌که رعایت کدهای ارتفاعی برای دفع آب‌های سطحی در طرح بهسازی بازار کاوه دیده شده است، افزود: بدنه‌سازی این بازار نیز پس از تأیید نهایی این طرح در کمیته سیما و منظر شهرداری اهواز به زودی شروع می‌شود. این طرح در نهایت تا کمتر از یک ماه دیگر تأیید و کار آن آغاز می‌شود.

او در ادامه گفت: بناهایی از دوره قاجار و دوره پهلوی اول به بعد در بازار کاوه وجود دارند که سرای فتحی، خانه سبزه‌زاری و دارالقرآن برخی از این بناها هستند.

موسوی با اشاره به این‌که بهسازی بازار کاوه با نگاه ویژه و با تأکید بر بناهای تاریخی این بازار انجام می‌شود اضافه کرد: برای این‌که در بهسازی بازار کاوه همه جوانب اجتماعی، فرهنگی و تاریخی را درنظر بگیریم از نظر همه کارشناسان و متخصصان استفاده کرده‌ایم و کارشناسان میراث‌فرهنگی نیز در کمیته سیما و منظر شهرداری حضور دارند.

او یادآور شد: مدت زمان اجرای این طرح در حالت عادی کمتر از شش ماه است اما نمی‌توان برای اجرای طرح‌ها در بازارهای پرتردد زمان داد زیرا عملاً در روزهای خاصی کار تعطیل می‌شود اما سعی می‌کنیم تا نوروز آینده کار در بازار کاوه تکمیل شود.

بازار کاوه اهواز با قدمتی که به دوره‌ی پهلوی برمی‌گردد، بهشت خوش‌خوراک‌ها و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اهواز است. گذشته از میوه و سبزی نوبرانه‌ که تر و تازه‌اش در کاوه پیدا می‌شود، پاتوق سوغاتی‌فروشی‌ها نیز در این مکان است. در خیابان کاوه اهواز اولین چیزی که دیده و البته بوی آن‌ احساس می‌شود، ماهی و میگوی تازه است. کلوچه، خرما، رطب، شیره‌ی خرما، ارده، حلوا شکری و حلوا ارده مرغوب در بازار کاوه به‌وفور یافت می‌شود. ادویه‌ خوش‌عطر اهواز را هم در این بازار می‌توان خرید.

بهسازی بازار «کاوه» اهواز با تأکید بر بناهای تاریخی آن

انتهای پیام/

کد خبر 1403051700852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha