دانشکده گردشگری سمنان میزبان گردهمایی متخصصان گردشگری جهان در کنفرانس بین‌المللی جاده ابریشم

دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان میزبان متخصصان گردشگری جهان در نخستین کنفرانس بین المللی جاده ابریشم در سمنان است.

به گزارش آریا، جلسه هم‌اندیشی چندجانبه برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی جاده ابریشم در سمنان با حضور شهردار سمنان و رئیس مرکز بین‌المللی راه ابریشم ایران، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان، رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان و  دبیر مرکز بین‌المللی راه ابریشم ایران روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این نشست برنامه‌های آتی راه ابریشم از جمله کنفرانس بین المللی جاده ابریشم سمنان و نشست شهرداران شهرهای ایران راه ابریشم در آبان‌ماه سال‌جاری بررسی شد.

 همچنین محورهای گفت‌وگو در اجلاسیه شهرداران شهرهای ایرانی راه ابریشم نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برگزاری رویداد بین‌المللی راه ابریشم فرصتی طلایی برای تشویق سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در حوزه گردشگری ایران برای عقد تفاهم‌نامه‌ها در جهت توسعه، رشد و شکوفایی گردشگری ایران و سمنان است.

اعضای این جلسه  با همکاری‌های چندجانبه و برگزاری جلسات متعدد در راستای بررسی رویداد بزرگ گردشگری جاده ابریشم در تلاش‌اند تا این کنفرانس اثرگذاری اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و ... لازم را در صنعت گردشگری داشته باشد.

با اتکا به ظرفیت استان در بخش‌­های مختلف گردشگری و سفر، این کنفرانس زمینه تبادل اندیشه‌های علمی ناب در حوزه گردشگری را فراهم خواهد کرد و متخصصان داخلی و خارجی با ارائه مقالات علمی در حوزه‌های موضوعی مرتبط با گردشگری در افزایش غنای کنفرانس مؤثر خواهند بود.

لازم به ذکر است دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان در آبان ماه ۱۴۰۳ میزبان کنفرانس بین‌المللی گردشگری جاده ابریشم خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را به آدرس کنفرانس   https://itcs.semnan.ac.ir  ارسال کنند.

نمایندگی سمنان از کشور ایران در این اتحادیه وضعیت برد برد است زیرا کشورهای عضو این اتحادیه می‌توانند با ظرفیت‌های سمنان آشنا شوند و این امر منجر به توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی می‌شود.

در شهریورماه ۱۴۰۲ در کنفرانس بین‌المللی جاده ابریشم در کشور چین که با حضور ۵۸ شهر از ۲۶ کشور دنیا برگزار شد، شهر سمنان به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم انتخاب شد و هم‌زمان دبیرخانه اتحاد مذکور بانام مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان توسط مدیریت شهری سمنان راه‌اندازی شد.

با عنایت به میزبانی سمنان در برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی سمنان پایتخت جاده ابریشم با محوریت راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها در آبان ماه ۱۴۰۳، لازم است تا با برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی کشور ایران و به‌ویژه استان و شهر سمنان در سطح داخلی و خارجی اقدام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052301218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha