۲ پایگاه به پایگاه‌های میراث ملی زنجان اضافه می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از اضافه شدن ۲ پایگاه به پایگاه‌های میراث ملی استان خبر داد.  

به گزارش میراث آریا، سید سعید صفوی با اشاره به اینکه زنجان دارای دو پایگاه میراث ملی چهرآباد و داش کسن و یک پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه است، اظهار کرد: دو پایگاه از این سه پایگاه در شهرستان سلطانیه و یک پایگاه شهرستان زنجان قرار گرفته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: تهیه طرح ایجاد و تاسیس دو پایگاه میراث ملی بازار بزرگ و تاریخی زنجان و قلعه بهستان ماهنشان در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد که به‌زودی به اداره‌کل پایگاه‌های وزارت میراث‌فرهنگی ارسال می‌شود تا مراحل اداری و قانونی آن پیگیری شود.  

او تأکید کرد: نقش جوامع در حفاظت از بافت‌های تاریخی بسیار بااهمیت است و مسئولین نیز باید در این زمینه مشارکت داشته باشند. حفظ و حراست از میراث فرهنگی و آثار تاریخی، نیازمند برنامه‌ریزی و خرد جمعی مبتنی بر رعایت اصول فنی و کارشناسی است.  

صفوی گفت: هدف از شکل‌گیری پایگاه‌های ملی و جهانی میراث‌فرهنگی در وهله اول صیانت از یکپارچگی، اصالت، تمامیت و ارزش‌های برجسته آثار فرهنگی‌طبیعی کشور است. این پایگاه‌ها، ماموریت دارند در چهارچوب مدیریت یکپارچه و نظام‌مند با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توان علمی و تخصصی، ضمن ارتقای حفاظت از این آثار، زمینه ترویج و انتقال آن‌ها به نسل‌های آینده را فراهم خواهد کنند.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تاکید کرد: حفاظت از میراث فرهنگی، آثار تاریخی و تمدنی مشارکت همه شهروندان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052401299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha