به گزارش میراثآریا، حسن سلطانی گفت: میزان رضایتمندی از کیفیت خدمات گردشگری در محوطه باستانی هگمتانه طی نظرسنجی اخذ شده از گردشگران در پیک گردشگری فصل بهار با میانگین ۸۶ درصد ابراز رضایت خود را از خدمات ۱۰ گانه میراثفرهنگی و گردشگری در محوطه باستانی هگمتانه اعلام کردهاند که این رضایتمندی کارنامه درخشانی را در بین گردشگران در بین محوطههای تاریخی از خود برجای گذاشت .
مدیر پایگاه محوطه باستانی هگمتانه افزود: در برنامههای پیشبینی شده نوروزگاه و برگزاری نمایشگاه صنایعدستی و همچنین خدمات ترانسفر محوطهای و خدمات تخصصی راهنمایان گردشگری، تاسیسات زیربنایی و خدمات بهداشتی، فوق برنامههای شاهنامه خوانی کیفیت مطلوب را برابر با نظرسنجی ها با مشخصات فردی ثبت شده، رضایت بالای جامعه هدف را در برداشته است.
او تصریح کرد: تحقق برنامههای پیشبینی شده پلان مدیریت محوطه هگمتانه پس از ثبت جهانی با چشمانداز مناسبی با تقویم پیشبینی شده در رویدادهای علمی، فرهنگی و گردشگری افق روشنی را در همراهی با اسناد بالادستی گردشگری برای کسب دستاوردهای آتی در پی خواهد داشت.
سلطانی با ابراز امیدواری در ایجاد تغییرات ساختاری پیشبینی شده در پایگاههای جهانی چشم انداز حفاظت و معرفی میراث جهانی هگمتانه را بسیار درخشان بیان کرد.
مدیر پایگاه محوطه باستانی هگمتانه با ذکر این موضوع که در پرونده ثبت جهانی هگمتانه تعهداتی بصورت کوتاه مدت و بلندمدت پیش بینی شده گفت: در برنامهریزی های ادارات تخصصی در معاونت میراثفرهنگی وزارتخانه و همچنین ظرفیتهای موجود در ادارات استان برای تحقق تعهدات پرونده با تمام توان این برنامهریزیها در دستور کار قرار دارد.
او در پایان ثبت جهانی هگمتانه را دستاوردی تاریخی برای ایران دانست که ضمن تحول در صنعت گردشگری محور غرب کشور نقش بسیار مهمی در معرفی تاریخ و تمدن ایران در جوامع جهانی و جذب گردشگر خارجی و توسعه اقتصاد گردشگری برای کشور دارد.
انتهای پیام/
نظر شما