آیین گرامیداشت روز آشتیان در موزه این شهر برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: همزمان با ۲۴ مرداد ماه آیین بزرگداشت روز آشتیان در موزه این شهر برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، آیین گرامیداشت روز آشتیان روز ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در موزه مردم‌شناسی شهر آشتیان برگزار شد.

محمود مرادی نراقی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی علت انتخاب روز ۲۴ مردادماه را تقارن این روز با روز تولد عباس اقبال آشتیانی؛ مورخ، ادیب و بنیانگذار شیوه نوین علمی و تاریخ‌نگاری در شهر آشتیان دانست و گفت: به مناسبت گرامیداشت این روز برنامه‌های فرهنگی و متنوعی از جمله نقالی، مداحی، پخت آش سنتی، ورک شاپ صنایع‌دستی، اجرای خوشنویسی و نقاشی توسط هنرمندان شهر آشتیان اجرا شد.

او افزود: آشتیان از نقاط مفاخرپرور کشور است که شخصیت‌های بزرگی از آن برخاسته‌اند اما، جایگاه و خدمات این مشاهیر و نخبگان تاکنون کمتر معرفی شده است.

مرادی نراقی یادآور شد: از ۴۵۰۰ مفاخر کشور ۳۵۰ مفاخر منتسب به شهر آشتیان هستند. مفاخر و مشاهیر آشتیان را می‌توان در رسته‌های مختلف قرار داد، مشاهیر و رجال سیاسی این سرزمین، بزرگانی که با جستجوی در تاریخ سیاسی کشور می توان بر اثرگذاری آنان صحه گذاشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه  گرامیداشت روز آشتیان هر سال با معرفی یکی از مفاخر و بزرگان این شهر مزین می‌شود گفت: امسال نام میرزا علی خان آشتیانی ملقب به آشوب از مفاخر این شهر معرفی شد. او ادیب، شاعر و سخنور، ریاضی‌دان، منجم و تاریخ‌نویس بود.

 ادیب خلوت یکی از روزنامه‌نگاران فعال در زمانه خود بود و در مقطعی هم خود به انتشار روزنامه اقدام کرده است.

 اجرای این برنامه به صورت پخش زنده از طریق صدا و سیمای استان شبکه آفتاب برنامه بامداد آفتابی پخش شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052501368
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha