اجرای تورهای آشناسازی و آموزشی صنایع‌دستی در فارس/ برگزاری رویدادها و پیش همایش‌های سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در فارس ادامه دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای تورهای تخصصی آشناسازی و آموزشی صنایع‌دستی در این استان خبر داد و گفت: این تورهای تخصصی با حضور اساتید برجسته و باهدف آشناسازی علاقه‌مندان به تولیدات صنایع‌دستی این استان در تمامی شهرستان‌ها به‌زودی برگزار خواهد شد.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی امروز ۲۵ مردادماه ۱۴۰۳ در رویداد آموزشی صنایع‌دستی در خانه صنایع‌دستی شهید جمهور در شیراز گفت: تعدد و تنوع صنایع‌دستی یک‌سو و حضور هنرمندان برجسته ملی و بین‌المللی صنایع‌دستی از سوی دیگر موجب شده که فارس در این زمینه جایگاه ویژه‌ای را در کشور داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم توسعه و ترویج صنایع‌دستی در شهرستان‌های این استان تأکید کرد و افزود: بی‌تردید با آموزش جوامع محلی و ترویج و تولید صنایع‌دستی رونق اقتصاد مناطق شکل می‌گیرد و یکی از راهکارها برای توسعه آموزش اجرای تورهای آشناسازی صنایع‌دستی است که به‌زودی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری رویداد آموزشی در خانه صنایع‌دستی شهید جمهور در شیراز اشاره کرد و گفت: این ورکشاپ صنایع‌دستی از سلسله پیش رویدادهای آموزشی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که در شیراز برگزار می‌شود و این روند تا برگزاری این جشنواره که آبان ماه است ادامه دارد.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه قبل از برگزاری این جشنواره رویدادها و دوره‌های آموزشی باهدف معرفی داشته‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح استان برگزارمی شود افزود: رویداد آموزشی صنایع‌دستی با محوریت آموزش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی شیراز به عموم علاقه‌مندان و به‌صورت رایگان و هفتگی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه در خانه صنایع‌دستی شهید جمهور هفت رشته تخصصی صنایع‌دستی فعال است و اساتید برجسته در رشته‌های منبت، معرق، خاتم، قلم‌زنی، خراطی، نگارگری و پیکرتراشی در این خانه فعالیت دارند گفت: خانه صنایع‌دستی شهید جمهور در شیراز در واقع یک نماد از اقدام عملیاتی برای توسعه و ترویج صنایع‌دستی است چراکه در این خانه تاریخی بالغ‌بر ۲۰ هنر صنایع‌دستی دیده می‌شود.

او بر ضرورت معرفی، نمایش و همچنین بازاریابی و تبلیغات صنایع‌دستی در استان فارس تأکید کرد و افزود: با ایجاد چنین فضاهایی که در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد، بی‌تردید محصولات و تولیدات صنایع‌دستی دیده می‌شود و بازاریابی مناسبی هم‌شکل می‌گیرد به‌طوری‌که هم‌اکنون برخی از اماکن تاریخی فارس مانند اتاق‌های ارگ کریم‌خانی در شیراز و خانه‌های تاریخی به هنرمندان واگذارشده است که چنین اقداماتی تأثیر به سزایی در رونق اقتصادی صنایع‌دستی دارد.

ثابت اقلیدی در ادامه بابیان اینکه روند واگذاری خانه‌ها و اماکن تاریخی فارس به هنرمندان صنایع‌دستی تداوم دارد، به اجرایطرح ایجاد مشاغل صنایع‌دستی باهدف کارآفرینی، توسعه، ترویج و رونق تولید صنایع‌دستی به‌صورت پایلوت در شهرستان خرامه نیز اشاره کرد و گفت: درواقع این طرح تأکیدی بر آموزش، ترویج، ابزارسازی و تجارت انواع رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بنا بر سلایق مردم شهرستان خرامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: رونق تولید و فراهم‌سازی زمینه آشنایی مردم شهرستان باهنرهای سنتی و کسب درآمد و رونق اقتصادی از اهداف مهم این طرح است.

عصر پنج‌شنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۳ کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در خانه صنایع‌دستی شهید جمهور در شیراز خیابان ۹ دی، کوچه هفت پیچ در بافت تاریخی شیراز برگزار شد و مورد استقبال کم‌نظیر عموم مردم، دانشجویان و هنرجویان صنایع‌دستی و جوانان قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052601407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha