شناسایی بیش از ۵۰ اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان استهبان برای ثبت در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: بیش از ۵۰ اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان استهبان شناسایی شده که قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی را دارد.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه در حال حاضر در شهرستان استهبان ۱۲۱ پرونده آثار تاریخی، طبیعی و معنوی در فهرست ملی به ثبت رسیده است، گفت: در این شهرستان سه اثر طبیعی شامل سه درخت چنار، سرو و ارس با قدمت ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ سال در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است و هم‌اکنون نیز پرونده دو سرو قدیمی و غاری معروف به ذکر آماده‌سازی شده تا در فهرست آثار ملی ثبت شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان سروهای خیابان امام خمینی در شهر استهبان است که قدمتشان به بیش از ۳۰۰ سال می‌رسد و حدود ۴۰ درخت است که در سرتاسر خیابان قرار دارد که با توجه به ارزشمندی آن‌ها احتمال ثبت این آثار هم وجود دارد.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش بابیان اینکه در شهرستان استهبان سه پرونده میراث معنوی هم در فهرست آثار ملی قرار گرفته است، تصریح کرد: مراسم چارچوگردانی، مراسم چک چکو و پرونده سفال و سرامیک استهبان در این فهرست قرار گرفته است که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده رسم چک چکو در آیین سوگواره عاشورایی قرار است اواخر ماه صفر در شیراز برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052701420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha