روند مرمت بنای تاریخی امامزاده سید محمد(ع) تفرش قابل قبول است

استاندار مرکزی در جریان بازدید سرزده از فرآیند مرمت امامزاده سید محمد(ع) تفرش، روند مرمت و بازسازی بنای تاریخی امامزاده سید محمد(ع) تفرش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نهادهای متولی باید برای شتاب‌بخشی به این طرح تلاش کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی روز گذشته  ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ از روند پیشرفت مرمت بنای تاریخی امامزاده محمد فم در شهرستان تفرش بازدید کرد.

پس از این بازدید نشستی با موضوع توسعه، مرمت و تعمیرات بنای این امامزاده با مشارکت میراث‌فرهنگی، اوقاف و خیرین برگزار و گزارشی از اقدامات انجام شده از جمله کف‌سازی و محوطه‌سازی ارائه شد.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در جریان بازدید سرزده از فرآیند مرمت امامزاده سید محمد(ع) تفرش، روند پیشرفت مرمت را مثبت ارزیابی کرد و با تأکید بر لزوم توجه به حفظ سازه تاریخی بنای امامزاده طبق طرح تهیه شده مرمت گنبد توسط میراث‌فرهنگی، تأکید کرد.

محمود مرادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: برخی اشکالات در روند مرمت‌ها وجود داشت که روند مرمت با بررسی‌های دقیق در حال انجام است.

او افزود: شورای فنی با توجه به ملاحظات میراثی و سبقه تاریخی بنا و مسائل فنی و نظر کارشناس‌های خبره برگزار می‌شود و ناظران میراث‌فرهنگی بر روند کار اشراف دارند.

امامزاده سیدمحمد(ع) تفرش به شماره ۴۳۲ در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۴۱ به ثبت آثار ملی رسیده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403052701511
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha