تسهیل در عبور و مرور گذر تاریخی کمر زرین اصفهان با همیاری شهرداری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تسریع درروند عبور و مرور مردم درگذر تاریخی کمر زرین اصفهان با همیاری و تعامل شهرداری اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امروز ۲۷ مردادماه، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با حضور تنی چند از مدیران اداره‌کل از روند فعالیت‌های میراثی و عمرانی درگذر تاریخی کمر زرین اصفهان بازدید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به قرارداد منعقده میان شهرداری اصفهان و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور، کار کاوش‌های باستان‌شناسی در این محور با نظارت این اداره‌کل از اواخر زمستان سال گذشته آغاز شد و تا نیمه اول بهار امسال مرحله اول آن به پایان رسید.

او ادامه داد: با توجه به نشست مشترک رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور و شهردار اصفهان در اوایل تابستان امسال، مقرر شد تا به‌منظور ادامه کاوش‌ها و همچنین چگونگی حفاظت از دستاوردهای کاوش‌ها تفاهم‌نامه جدیدی میان این دو نهاد با نظارت این اداره‌کل منعقد و کار هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

کرم‌زاده افزود: با توجه به پرتردد بودن این محور و نیاز مردم به ساماندهی وضعیت موجود، امروز بازدیدی از این مکان انجام و مشخص شد که عملیات کاوش در ضلع غربی محور به‌طور کامل پایان‌ یافته و شهرداری نیز در حال نماسازی جداره پاساژ متعلق به این نهاد در ضلع شرقی این مجموعه است، لذا مقرر شد تا ضمن نامه‌نگاری با شهرداری اصفهان، در سریع‌ترین زمان ممکن طرح بازگشایی این محور توسط شهرداری ارائه و پس از تصویب در اداره‌کل، شرایط برای تردد بهینه و رفع مشکلات مردم اندیشیده شده و درعین‌حال این گذر به یک سایت موزه منحصربه‌فرد به‌منظور معرفی بخشی از تاریخ فراموش‌شده اصفهان در سده‌های اولیه اصفهان در محور شمال شرق این شهر تاریخی بدل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052701518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha