سابقه فرهنگی وزیر یشنهادی میراث‌فرهنگی امیدوار کننده است/ استفاده از تجربیات پیشکسوتان احتمال خطا را کم می‌کند

پیشکسوت میراث‌فرهنگی گفت: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اگر قدرتمند نباشد میراث‌فرهنگی صدمه خواهد خورد. طبق صحبت‌های آقای پزشکیان آمایش سرزمین مهم است نه خواست منافع شخصی. بنابراین هر وزیری باید چنین نگاهی به حوزه خود داشته باشد.

«حمیده چوبک» پیشکسوت میراث فرهنگی در گفت و گو با میراث آریا، درباره پیشنهاد خود به وزیر آینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: من برای آقای صالحی امیری آرزوی موفقیت دارم و این را می دانم که وزیر میراث فرهنگی باید فرد مقتدری باشد. موضوع میراث فرهنگی خیلی مهم است و وزیر مقتدری می خواهد که حرفش روی دستگاه های دیگر مثل شهرداری، اوقاف، شهرسازی و ... نافذ باشد تا بتواند جایگاه میراث فرهنگی کشور را حفظ کند.

او ادامه داد: وزیر میراث فرهنگی اگر قدرتمند نباشد به میراث فرهنگی صدمه خواهد خورد. طبق صحبت های آقای پزشکیان آمایش سرزمین مهم است نه خواست منافع شخصی. بنابراین هر وزیری باید چنین نگاهی به حوزه خود داشته باشد.

او درباره اینکه بهتر است وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از چه افرادی در کنار خود استفاده کند؟ گفت: اینکه چه تیمی با خود همراه داشته باشد هم خیلی مهم است. ما تجربه های خوبی از همکاری با مدیران داشتیم که از خردهای موجود استفاده کردیم. از آقای شیرازی که مرحوم شدند و یادم است با بیرون از اداره می جنگیدند تا بتوانند میراث فرهنگی کشور را حفظ کنند. از اندیشه هایی که می توانست کمکشان کند استفاده می کردند. آقای ضرغامی و دارابی از سرمایه هایی مثل پیشکسوتان استفاده می کردند. فردی که چنین کاری می کند درصد خطای کمتری دارد اما اگر بخواهد سیاست زده شود و گوش به فرمان دستگاه های دیگر شود ممکن است دچار اشتباه شود.

او درباره اینکه چقدر حضور فردی که سابقه فرهنگی داشته است، در این جایگاه می تواند به میراث فرهنگی کشور کمک کند؟ گفت: اگر واقعا شناخت درستی از حوزه داشته باشد، بتواند موضوع ماموریتش را به خوبی شناخته و متعهد به انجام ماموریت اصلیش بوده و بتواند مقتدرانه عمل کند در کار خود موفق می شود و من هم برایشان آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم از این ماموریتی که به ایشان سپرده می شود سربلند بیرون آیند.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403052701520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha