برنامه‌ریزی برای ارتقای صنعت گردشگری آذرشهر/ روند رفع موانع بهره‌برداری از آثار تاریخی آذرشهر شتاب می‌گیرد

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی در جلسه توسعه گردشگری شهرستان آذرشهر، با با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای صنعت گردشگری این شهرستان، از تسریع روند رفع موانع بهره‌برداری آثار تاریخی این شهرستان با همکاری بخشداری مرکزی نهادهای مرتبط خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، علیرضا بایرام‌زاده امروز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ در جلسه توسعه گردشگری شهرستان آذرشهر با اشاره به اهمیت این شهرستان در صنعت گردشگری استان گفت: شهرستان آذرشهر با ظرفیت های کم‌نظیر خود در حوزه‌های مختلف گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در راستای برنامه‌ریزی برای ارتقای صنعت گردشگری این شهرستان، مقرر شد تا فرآیند رفع موانع بهره‌برداری از آثار تاریخی آذرشهر در دستور کار قرار گیرد.

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طی این جلسه موانع پیش روی بناها و مناطق گردشگری آذرشهر همچون قدمگاه، روستای قیرمیزی گؤل، چشمه تاپتاپان، سد ینگجه و واحدهای اقامتی، خدماتی و رفاهی موجود در این شهرستان با حضور بخشدار مرکزی شهرستان بررسی و مقرر شد تا با رفع موانع موجود، روند توسعه صنعت گردشگری آذرشهر با شتاب بیشتری اجرایی شود.

او افزود: اقدامتی همچون رفع موانع بهره‌برداری گردشگری از سد ینگجه، ساماندهی زیرساخت‌های قدمگاه، رفع مشکلات موجود در بهره برداری از چشمه تاپتاپان و افزایش توجه به توسعه گردشگری کشاورزی و بومگردی‌ها سرخط‌های بررسی شده این جلسه بودند.

بایرام‌زاده با اشاره به جاذبه‌های گردشگری آذرشهر گفت: شهرستان آذرشهر با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متنوع و آثار تاریخی ارزشمند، به‌عنوان یکی از شهرستان‌های مهم فرهنگی و طبیعی آذربایجان‌شرقی شناخته می‌شود. این شهرستان با داشتن جاذبه‌هایی مانند قدمگاه، نه تنها ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد، بلکه می‌تواند نقشی کلیدی در تقویت اقتصاد محلی و رونق کسب‌وکارهای مرتبط با گردشگری ایفا کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052801592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha