مشکلات سرویس‌های بهداشتی و اقامتگاه‌های مسیر زائران اربعین رفع شده است/ برپایی موکب‌ها در استان موجب رفع خستگی و کاهش تصادفات می‌شود

استاندار سمنان از لزوم آمادگی استان سمنان برای میزبانی از زائران در مسیر حرم رضوی و اربعین خبر داد.

سید محمدرضا هاشمی در حاشیه هجدهمین جلسه ستاد خدمات سفر مسافران و زائران استان سمنان در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: پس از تعطیلات نوروز، استان سمنان در تعطیلات آخر ماه صفر بیشترین تردد زائران و مسافران را دارد و تمامی دستگاه‌های اجرایی، امدادی و انتظامی برای میزبانی از زائران در مسیر حرکت رضوی و اربعین در آمادگی کامل هستند.

استاندار سمنان افزود: یکی از اقدامات مؤثر انجام‌شده در استان سمنان برپایی موکب‌ها است که با توقف مسافران و زائران در طول مسیر، موجب رفع خستگی و کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود و باید این موضوع تقویت شود.

سید محمدرضا هاشمی گفت: با توجه به تعطیلات ایام پایانی ماه صفر، دبیرخانه ستاد مانند ایام نوروز دایر و جلسات خدمات سفر نیز به‌صورت منظم برگزار شود.

او افزود: باید گروه‌های نظارتی به‌صورت دائم برای بررسی وضعیت بهداشتی و نظافتی سرویس‌های بهداشتی، مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی و مساجد در مسیر وجود داشته باشد تا خدمات‌دهی به مسافران و زائران بدون نقص در استان سمنان انجام شود.

استاندار سمنان گفت: روشنایی پارک‌ها، سرویس‌های بهداشتی، اقامتگاه‌ها و سایر موارد مربوط به پارک‌ها بررسی و مشکلات احتمالی آن برطرف شده و نظارت بر نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، بازار و...توسط فرمانداران استان انجام می شود.

سید محمدرضا هاشمی افزود: بالاترین افتخار مردم استان سمنان قرار گرفتن در مسیر زائران حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و زائران اربعین است و در این راستا لازم است تا تمامی بسترهای لازم برای ارائه خدمات هر چه‌بهتر به مسافران و زائران به کار گرفته شود و از تمامی ظرفیت‌های استان برای این مهم استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403053001694
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha