احداث پارکینگ و راه دسترسی مناسب برای غار یافته

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: در راستای توسعه گردشگری و رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد، راه دسترسی و پارکینگ خودرو برای غار یافته سامان‌دهی و ساخته می‌شود.

به گزارش میراث آریا، عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه ۳۱ مردادماه در جریان بازدید بازرس کل لرستان از رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد در محل غار تاریخی یافته گفت: موضوع تداخل منابع طبیعی و راه دسترسی به غار یافته مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد تا زمین مورد نیاز از محل منابع ملی جهت ایجاد راه دسترسی و پارکینگ غار یافته، به اداره کل میراث فرهنگی استان اختصاص یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اهمیت غار باستانی یافته نیز افزود: این غار به عنوان یکی از غارهای هفتگانه در پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد از اهمیت بالایی برخوردار است و ایجاد راه دسترسی و پارکینگ برای گردشگران، علاوه بر توسعه گردشگری در منطقه، می تواند در رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد تاثیرگذار باشد.

او ضمن تقدیر از مدیریت ارشد استان و بازرس کل لرستان در خصوص دستور ویژه برای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد نیز اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد پای کار بوده و باید قبل از حضور ارزیابان یونسکو این مشکلات و موانع رفع شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403053101835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha