بازگشت جمجمه ۹هزار ساله مرد دلفانی به لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از بازگشت جمجمه ۹هزار ساله مرد دلفانی پس از ۸۰ سال به موزه‌های لرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، عطا حسن‌پور روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه گفت: به دستور وزیر میراث‌فرهنگی، همکاری مدیرکل امور موزه‌های وزارتخانه میراث و رییس کل موزه ملی ایران باستان، تعداد ۷۸ قطعه از اشیای پیش از تاریخی لرستان برای نمایش در موزه پیش از تاریخی قلعه فلک‌الافلاک لرستان، ارسال و تحویل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اضافه کرد: در بین این اشیا یک جمجه انسانی مربوط به تپه عبدالحسین دلفان با قدمت ۹هزارسال مربوط به دوره نوسنگی و اشیای سنگی پناهگاه‌های هومیان و میرملاس کوهدشت و غارهای یافته، قمری و کنجی وجود دارد.

او افزود: این اشیا توسط هیات‌های باستان‌شناسی خارجی در دهه ۶۰ میلادی مورد کاوش قرار گرفته بود که بازگشت اشیا، به دلیل حضور ارزیاب یونسکو در شهریور امسال و به عنوان بخشی از پیوست فرهنگی پرونده غارهای پیش از تاریخ دره خرم‌آباد است. در میان اشیای ارسالی، نمونه‌های جانوری پیش از تاریخ نیز وجود دارد که بزودی و قبل از حضور ارزیاب در موزه پیش از تاریخ قلعه فلک‌الافلاک به نمایش درخواهدآمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403053101837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha