مراکز علمی آثار و افکار بوعلی‌سینا را معرفی کنند/ تمام دنیا در برابر تمدن بزرگ هگمتانه سر تعظیم فرود آورده‌اند

استاندار همدان گفت: دانشگاهها و مراکز علمی برای معرفی و بیان افکار و آثار شخصیت های برجسته کشور از جمله شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا به جوانان تلاش کنند.

علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه یکم شهریور در حاشبه آیین بزرگداشت شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا و تجلیل از مفاخر همدان در ویژه برنامه "روز همدان" در گفت‌وگو با میراث‌آریا اظهار کرد: تالیف ۴۵۰ اثر در هزار سال پیش از بوعلی سینا، گنجینه گرانبهایی است که نشان از نبوغ شیخ‌الرئیس دارد و باید برای نسل جدید بیان شود.

استاندار همدان ادامه داد: ثبت جهانی هگمتانه به این معنا است که تمام دنیا در برابر این تمدن بزرگ سر تعظیم فرود آورده است و باید برای بزرگداشت این تاریخ که با فرهنگ اسلامی گره خورده و نوابغی همچون بوعلی سینا را پرورش داده تلاش شود.

قاسمی فرزاد پیشرفت پزشکی امروز را مدیون شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا دانست و ادامه داد: به واسطه وجود این نابغه است که دنیا سر تعظیم فرود آورد و هگمتانه جهانی اعلام شد و برهمین اساس باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

قاسمی فرزاد، ایرانی بودن این فیلسوف را افتخاری برای همدان برشمرد و افزود: اولین پایه‌گذار درمانگاه در همدان بوعلی سینا بوده و امروز باید از این سرمایه‌های بزرگ با تمام توان بهره بگیریم و آنها را حفظ کنیم.

او گفت: نام بوعلی سینا در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه بوده است اما بعد از انقلاب توسط مراکز علمی، دانشگاه ها، ستاد انقلاب فرهنگی و بنیاد بوعلی اقدامات راه گشایی در جهت معرفی این دانشمند صورت گرفته است و تندیس او در ازبکستان نصب شد.

در پایان این آیین از کتاب "شیرنگهبان" با موضوع معرفی همدان به قلم مریم زرنشان رونمایی و از مفاخر استان نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060100044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha