اجرایی شدن ۷۸ طرح عمرانی در مرزهای شلمچه و جذابه در اربعین امسال/ هیچ زائری پشت مرزها نماند

استاندار خوزستان با بیان این‌که  ۳۹ طرح در شلمچه و ۳۹ طرح عمرانی در چذابه برای اربعین از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شد، گفت: امسال با وجود این زیرساخت‌ها شاهد تردد روان زائران بودیم.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی‌اکبر حسینی‌محراب شامگاه جمعه دوم شهریورماه ۱۴۰۳ در نشست ستاد اربعین که باحضور وزیر کشور در مرز شلمچه برگزار شد، گفت: بخش وسیعی از کار زائران اباعبدالله‌الحسین چه زائران ایرانی و چه پاکستانی و افغانستانی مقیم و خارج از کشور انجام شد و کسی باقی نماند که نتواند وارد خاک عراق شود.

رئیس ستاد اربعین خوزستان افزود: طرف عراقی هم بدون هیچ مشکلی پذیرای زائران است و این هماهنگی باعث شد زائران در کمترین زمان از دروازه‌ها عبور کنند.

او بیان کرد: ۳۹ طرح در شلمچه و ۳۹ طرح عمرانی در چذابه برای اربعین از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شد و امسال با وجود این زیرساخت‌ها شاهد تردد روان زائران بودیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: فراهم شدن زمینه سفری ارزان، ایمن، آسان و عزت‌مند، مهم‌ترین هدف مسئولان استان در برگزاری کنگره اربعین است.

او با اشاره به اهتمام مدیران استان برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین‌ حسینی، گفت: برای باشکوه برگزار شدن کنگره اربعین‌ حسینی ریل‌گذاری کردیم؛ در یک سال گذشته زیرساخت‌ها ایجاد، ساختارها تعریف و اربعین در این استان نظام‌مند شده است.

حسینی‌محراب ادامه داد: وضعیت در مرزهای شلمچه و چذابه لحظه‌ای دنبال می‌شود. سعی شد که اقتصاد اربعین با مردم گره زده شود. مردم خوزستان اربعینی هستند و اربعین جزو ذات زندگی آن‌ها شده است و از زائران استقبال بسیار خوبی شد.

او تصریح کرد: استان خوزستان بیش از یک هزار موکب دارد و به عنوان پایتخت موکب معرفی شده است. مشایه‌های بسیار زیادی در استان از قدیم راه افتاده است و افراد بسیار زیادی به سمت مرز حرکت می‌کنند و راهی کربلا می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060300067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha