صالحی امیری: تنها راهبرد پیش روی ما کارآمدی است

نخستین جلسه شورای معاونین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دوران وزارت وزیر جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، در این جلسه که سیدعزت الله ضرغامی وزیر پیشین وزارتخانه نیز حضور داشت، سیدرضا صالحی امیری ضمن تشکر از تلاش های ضرغامی در مدت تصدی این وزارتخانه، دفتر و محل کار وزیر را به صورت رسمی تحویل گرفت.

 بنا بر این گزارش، در این جلسه وزرای جدید و پیشین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مسائل پیش رو و اهداف و ماموریت های این وزارتخانه گفت و گو کردند.

تنها راهبرد پیش روی ما کارآمدی است

همچنین صالحی امیری در این نشست گفت: فهم من از زندگی در اخلاق خلاصه می شود. اعتقاد دارم دین بدون اخلاق، دین نبوی نیست و روابط بر پایه اخلاق ماندگاری دارد.

او افزود: به آقای ضرغامی علاقه دارم و علاقه من به ایشان به خاطر شخصیت ایشان است. به قول مرحوم شهید بهشتی این میزها وفا نمی کند برای همین اعتقاد دارم دوره مدیریت خود را به این میز و صندلی گره نزنم.

صالحی امیری ادامه داد: وقتی صحبت از اخلاق می شود، اخلاق باید در عمل باشد. یکی از موارد اخلاق رعایت حرمت بزرگان است. اگر بزرگان خود را تخریب کنیم ، اصلا بر مبنای قرآن عمل نکرده ایم.

او گفت: وزیر رسالتش راهبری دستگاه است. نباید از وزیر بخواهید که در امور کارشناسی مداخله گری کند. در غیر این صورت دستگاه دچار انحراف می شود. چرا که اصل هر دستگاه کارشناسان هستند و آنها باید احساس هویت کنند و بدانند که اثربخش هستند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: این که من ادعا کنم به کلیه امور نظر کارشناسی دارم غلط است. کار وزیر تصمیم گیری و کار کارشناس، تصمیم سازی است.

او خاطرنشان کرد: تنها راهبرد پیش روی ما کارآمدی است. مردم شرایط سختی دارند. آنچه در 45 سال گذشته رخ داده جزو عملکرد ما بوده است. این عملکرد در یک روز یا یک سال اتفاق نمی افتد و یک فرایند است. کارآمدی یعنی کار صحیح و پاسخ دادن به مسائل مردم که به توسعه منجر خواهد شد. اگر تلاش کرده باشیم اما کارآمدی نداشته باشیم، فایده ای ندارد.

وی به ضرورت اقناع افکار عمومی از طریق شبکه های اجتماعی، حلقه های نخبگان و کانون های فکری اشاره کرد و افزود: برای اطلاع رسانی کارهای انجام شده و بیان موانع به افکار عمومی باید از رسانه به خوبی استفاده کرد.

صالحی امیری ادامه داد: خواهشم این است که وارد بازی شایعه نشوید. عمر شایعه کوتاه است. اصلا فرصت پرداختن به حاشیه را نداریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه کارهای بزرگی را باید انجام بدهیم، ادامه داد: من باید موانع پیش رو را بردارم و شما هم باید سرعت این قطار را بیشتر کنید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060300151
دبیر مریم فیروزفر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha