شناسایی سارقان حرفه‌ای توسط دستگاه‌های هوشمند در مرزهای اربعین

فرمانده انتظامی فراجا با اشاره به این‌که پلیس سال به سال در ایام اربعین هوشمندتر می‌شود، گفت: امسال سارقان حرفه‌ای با بررسی توسط دستگاه‌های هوشمند در مرزهای هشت‌گانه شناسایی شدند و از ورودشان به عراق جلوگیری شد.

به گزارش میراث‌آریا، سردار احمدرضا رادان شامگاه دوم شهریورماه ۱۴۰۳ در نشست ستاد اربعین با حضور وزیر کشور در مرز شلمچه گفت: همه مدیران در همه سطوح از جمله پلیس وظیفه دارد، که خدمت عارفانه در اربعین به پایان می‌رسد.

فرمانده انتظامی فراجا با بیان این‌که هرسالی که پیش می‌رود هوشمندی در اقدامات پلیس در مرزهای هشت‌گانه جای خود را پیدا می‌کند، افزود: از سال گذشته سامانه سجاد توسط متخصصان داخلی طراحی شد و زائران با ثبت‌نام در آن درخواست سفر دادند و این مهم به ما کمک زیادی کرد.

او بیان کرد: امسال افزایش تخصصی در دروزاره‌ها باعث شد توقف هر زائر در دروازه به چهار ثانیه برسد و شاهد تردد روان و بدون مشکل آنان بودیم.

رادان تصریح کرد: کمترین دستگیری در حوزه مواد مخدر در عراق را داشتیم و به نظر می‌رسد با این روش چیزی به‌نام مواد مخدر در اربعین سال‌های آینده نداشته باشیم.

فرمانده انتظامی فراجا گفت: بعضی از سارقان در سال‌های گذشته عازم عراق می‌شدند ولی امسال این سارقان حرفه‌ای با بررسی توسط دستگاه‌های هوشمند در مرزهای هشت‌گانه شناسایی و از ورودشان به عراق جلوگیری شد.

او ادامه داد: برای اولین بار اتباع خارجی ساماندهی شدند و اگر اتباع غیرمجاز به مرز مراجعه می‌کردند دستگیر و به اردوگاه منتقل می‌شدند که امسال یکی از سال‌های خوبی بود که برای اتباع انجام شد و قطعاً سال آینده مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت.

سردار رادان اضافه کرد: به لطف خدا و با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی در همه مرزها امنیت کاملاً برقرار است و هیچ گزارشی مبنی بر خرابکاری نداشتیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060300157
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha