اجرای ۲۶۰ طرح اربعینی در خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: برای اربعین سال جاری ۲۶۰ طرح با اعتبار بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال در استان اجرا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمد خانچی درخصوص اقدامات زیرساختی انجام‌شده در ستاد مرکزی اربعین حسینی استان، اظهار کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، هلال‌احمر، بهداشت، درمان و آموزش، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، ستادکل نیروهای مسلح، وزارت نیرو و وزارت کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات راه و شهرسازی و ایمنی جاده‌ای، گفت: در زمینه بهسازی و روکش آسفالت ۲۲۰ کیلومتر کار انجام شده است. همچنین اصلاح دو نقطه حادثه‌خیز، سه هزار و ۵۱۸ کیلومتر ایمن‌سازی و هفت مورد روشنایی نقطه‌ای صورت گرفته است.

او در خصوص حمل و نقل زائران در پایانه‌ها، اظهار کرد: ۴۲۰ دستگاه اتوبوس در پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه و خاک عراق در حال خدمت‌رسانی هستند.

مسئول کمیته زیرساخت ستاد اربعین خوزستان اضافه کرد: از این تعداد، ۱۹۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی چذابه، ۶۰ دستگاه در خاک عراق و ۱۷۰ دستگاه در پایانه مرزی شلمچه در حال خدمت رسانی به زائران اربعین هستند.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه دو۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر سال هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این دو مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060500192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha