آمادگی کامل مشهد برای  میزبانی  از زائران دهه پایانی ماه صفر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد مقدس از آمادگی کامل مشهد الرضا برای استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش میراث آریا، حسین امیرکلالی امروز دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ گفت: همانند سالیان گذشته، مشهد مقدس شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان و عاشقان رضوی به‌صورت پیاده و کاروانی از سراسر کشور در دهه آخر صفر به‌خصوص سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خواهد بود.

 دبیر قرارگاه خدمت به زائران دهه پایانی ماه صفر  مشهد مقدس ادامه داد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس به‌صورت مستمر در طی سال و در مناسبت‌های مختلف فعال بوده و در طی این مدت  از ابتدای سال تاکنون ۱۷ جلسه با بیش از ۲۰۰  مصوبه در زمینه میزبانی مناسب از زائران و مسافران ورودی داشته است.

کلالی تصریح کرد: هشت حوزه خدماتی پیش بینی شده شامل اسکان، تامین و توزیع کالا نظارت و بازرسی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، حمل و نقل، خدمات شهری و ارزیابی عملکرد کمیته‌ها توسط معاون استاندار و فرماندار مشهد مقدس هدف گذاری شده و در این راستا ظرفیت‌سازی برای تامین اقامت، در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری و ایجاد سامانه مدیریت یکپارچه اسکان با امکان رصد لحظه‌ای ظرفیت‌های اسکان با قابلیت ارسال پیامک و محل اسکان پیش‌بینی شده از طریق تماس با تلفن پنج رقمی ۳۷۰۴۵ ۰۵۱ از مهم‌ترین اقدامات رفاهی کمیته اسکان قرارگاه و همکاری سایر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است. 

کلالی افزود: انعقاد تفاهم با ۸۰۰ واحد صنفی در سطح شهر و پیرامون حرم مطهر، برای ارایه ۲۰ قلم کالای اساسی مورد نیاز زائر هم‌چنین ایجاد بازارهای اختصاصی توسط

شهرداری در پیرامون حرم مطهر رضوی تلاش شده تا کالاها به‌صورت مستقیم و با نرخ مصوب در دسترس زائران قرار گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: در حوزه اقدامات مرتبط با خدمات شهری نیز شهرداری مشهد مقدس با ایجاد پایگاه استقبال زائر در سه بخش خدمات تخصصی، عمومی و فرهنگی و خدمات مختلفی ارایه خواهد شد.

کلالی افزود: تامین و تجهیز ۳۷ پارکینگ در هسته مرکزی شهر به ظرفیت ۶۸۷۶ جای پارک، ۲۰۱ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۴ دوش حمام در هسته مرکزی پیرامون حرم مطهر و برپایی ۸ ایستگاه استقبال از زائر در مبادی ورودی و پایانه های ریلی، هوایی و مسافربری برای هدایت زایران از اقدامات عمده کمیته خدمات شهری است.

او تصریح کرد: هم‌چنین با مشارکت هیئات مذهبی و کمک های مردمی از سراسر کشور ۲۵۰ ایستگاه صلواتی در مسیر های منتهی به حرم مطهر طراحی و اجرا خواهد شد.

دبیر قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس افزود: در حوزه بازرسی و نظارت نیز با ایجاد چهار پایگاه ثابت پیرامون حرم مطهر و استفاده از ۵۰۰ بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی وهمچنین بازرسان افتخاری در لحظه و پیرامون حرم مطهر نحوه ارائه خدمات و فروش کالا با نرخ‌های مصوب بررسی و به شکایات احتمالی رسیدگی خواهد شد.

کلالی با بیان این‌که برای تامین بهداشت و سلامت زائران عزیز نیز ایستگاه سلامت راه اندازی و ارائه خدمت خواهند داشت، ادامه داد: به کارگیری افتخاری ۲۵۰۰ نفر از جوانان داوطلب هلال احمر در پویش نذر قدم برای حمل و نقل افراد سالخورده و کم توان با ویلچر برنامه‌ریزی شده و ایجاد پایگاه سیار امداد و نجات و اختصاص تیم های خودرویی سیار و استفاده از جوانان داوطلب از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد و نجات خواهد بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد تصریح کرد: به منظور رفاه حال زائران در ورود و خروج از مشهد الرضا(ع) نیز تامین و افزایش ناوگان هوایی، ریلی و زمینی در دستور کار کمیته حمل نقل خواهد بود و تلاش تمامی دستگاه‌ها بر این است تا انشالله در دهه پایانی ماه صفر امسال نیز مشابه ایام قبل زمینه زیارتی آسان، ارزان و با کیفیت برای تمامی زائران و و شیفتگان ائمه اطهار فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060500257
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha