بیش از ۴۵۴ میلیارد ریال پروژه‌های کرمان در هفته دولت آماده افتتاح است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: هم‌زمان با هفته دولت در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دست ۴۵۴ میلیارد ریال پروژه در سطح استان آماده بهره‌برداری و افتتاح است.

به گزارش میراث آریا، سعید شاهرخی در خصوص پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت ۱۴۰۳ میراث‌فرهنگی کرمان گفت: در مجموع بیش از ۴۵۴ میلیارد ریال پروژه در بخش‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دفاتر خدمات مسافرتی، مرمت و ساماندهی بافت و ابنیه تاریخی میراث‌فرهنگی و خانه‌های خلاق صنایع‌دستی این اداره‌کل در هفته دولت آماده افتتاح است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان افزود: در حوزه گردشگری ۲۳۷ میلیارد ریال پروژه‌های بومگردی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با ۱۰۲ نفر اشتغال‌زایی و افزایش ۱۲۲ نفر ظرفیت اسکان و پذیرش مسافر در سطح استان آماده بهره‌برداری و افتتاح بوده و این پروژه‌های در بخش گردشگری شامل چهار اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های راین، بردسیر و گلباف و سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

او اظهار کرد: در بخش میراث‌فرهنگی بیش از ۱۷۳ میلیارد ریال پروژهای مرمت و سامان‌دهی بافت تاریخی و طرح اجرایی مطالعات ابنیه و بافت‌های تاریخی و پایگاه‌های ملی و جهانی استان از محل اعتبارات استانی و ملی  آماده افتتاح است.

شاهرخی در ادامه بیان کرد: در حوزه صنایع‌دستی پروژه تکمیل و تجهیز خانه‌های خلاق صنایع‌دستی شهرستان‌های فهرج و ریگان با ۴۴ میلیارد ریال اعتبار و سرای سفال سرامیک با همراهی بخش خصوصی آماده افتتاح است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060500272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha