ارزش‌های جهانی هگمتانه و اصالت همدان بررسی شد

نشست تخصصی توسعه پایدار و اصالت محور شهر همدان در زمینه مشارکت مردمی با تکیه بر ارزش‌های جهانی هگمتانه صبح امروز در هتل بابا طاهر همدان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، نشست تخصصی توسعه پایدار و اصالت محور شهر همدان در زمینه مشارکت مردمی با تکیه بر ارزش‌های جهانی هگمتانه به همت صندوق توسعه و احیا، اداره‌کل ثبت و حریم آثار، حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی، اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان و پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری هگمتانه برگزار شد.

یعقوب محمدی‌فر، محمد حسین طالبیان و محمد سعید ایزدی سخنرانان علمی نشست و شهاب طلایی‌شکری، علیرضا ایزدی، عباس صوفی، رضا سامه و محسن معصوم‌علیزاده دیگر سخنرانان این رویداد بودند.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در این نشست هدف از برگزاری این رویداد را ورود صندوق احیا به نقش آثار ثبت شده جهانی در زندگی جامعه محلی عنوان کرد.

شهاب طلایی شکری افزود: میراث‌فرهنگی ثروت واقعی کشورمان است و می‌تواند در کیفیت زندگی جوامع محلی نقش موثری ایفا کند و رونق اقتصادی به ارمغان آورد.

او تصریح کرد: ۲۸ اثر ثبت جهانی ایران اسلامی می‌تواند با توجه و برنامه‌ریزی هدفمند و توام با شناخت در اقتصاد کشور نقش‌آفرین باشند.

طلایی اظهار کرد: صندوق توسعه و احیا در چشم‌انداز خود با خلق منابع و ایده‌های جدید به دنبال تقویت اقتصاد میراث است. امیدواریم در دولت چهاردهم اقتصاد میراث جدی گرفته شود و این وزارتخانه بتواند نقش واقعی خود را در جامعه ایفا کند.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در ادامه همدان و آثار تاریخ‌اش را برای این مجموعه مهم توصیف کرد و افزود: به زودی آثار تاریخی جدیدی پس از مرمت و احیا به مردم این دیار فرهنگ و تمدن تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060600337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha