جاده دسترسی طرح گردشگری تنگ کافرین شهرستان بدره ایلام افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از افتتاح جاده دسترسی طرح گردشگری تنگ کافرین شهرستان بدره به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌‎آریا، فرزاد شریفی گفت: امروز در ششمین روز از هفته دولت و با حضور شهریارعباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام جاده دسترسی طرح گردشگری تنگ کافرین شهرستان بدره افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان به طول ۱۴۰۰ متر عملیات احداث جاده بیس و آسفالت برای دسترسی به جاذبه گردشگری تنگ کافرین شهرستان بدره اجرا شده است.

شریفی با بیان اینکه راه دسترسی به تنگه کافرین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین جاذبه گردشگری شهرستان بدره است، گفت: راه دسترسی به جاذبه گردشگری تنگه کافرین به منظور تسهیل در خدمات‌رسانی به گردشگران بهسازی شده است.

او تصریح کرد: تنگه کافرین در شمال شهر بدره در جاده ایلام به دره شهر قرار دارد و رودخانه ای در این تنگه جریان دارد که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد و همچنین آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در این تنگه به چشم می خورد که نشان از قدمت و اهمیت تنگه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060600353
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha