همدان دروازه غرب کشور است

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی گفت: ثبت جهانی به هویت‌سازی کمک می‌کند و ثبت جهانی هگمتانه کمک موثری برای تبادل فرهنگی است که ما هم به دنبال این امر هستیم.

به گزارش میراث‌آریا، علیرضا ایزدی، سه‌شنبه ۵ شهریورماه در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه همدان باید زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد و خوشبختانه با پیگیری‌ها و کمک دوستان این امر محقق شد، تصریح کرد: قطعاً همدان دارای ظرفیت‌های بیشتری است و ثبت جهانی هگتانه شروع خوبی برای همدان محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی افزود:  امیدواریم در ادامه ثبت جهانی اتفاق‌های بهتری برای همدان روی دهد، اما باید نگاه‌هایمان را تغییر دهیم و به اعتبارات نگاه جدی‌تری داشته باشیم.

او تصریح کرد: باید نگاهمان را نسبت به نظم و مبلمان شهری و مدیریت شهری و التزامات از نگاه شهری، محله و منطقه‌ای فراتر ببریم تا بتوانیم ماحصل و اقتصاد آن را بهتر دریافت کنیم.

ایزدی در پایان تأکید کرد:‌امیدواریم در فضای وفاق و همدلی که بین مسئولان استان وجود دارد بتوانیم به دنبال مطالبه منطقی  و به حقه همدان باشیم چرا که همدان می‌تواند دروازه خوبی برای غرب و مرکز کشور باشد و باید به دنبال توسعه پایدار آن باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060700439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha