تشکل ملی هتلداران از عزت‌الله ضرغامی تقدیر کرد/ ضرغامی: جامعه هتلداران برای کشور گنیجینه‌ای مغتنم است

جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با برگزاری نشستی در هتل باباطاهر تهران از عملکرد سه ساله عزت‌الله ضرغامی در مقام وزیر سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقدیر کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، این نشست با حضور وزیر سابق  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران ایران، شهرام شیروانی نایب رئیس این تشکل و مالک گروه هتل باباطاهر (میزبان مراسم)، اعضای هیئت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، علی‌اصغر شالبافیان و مریم جلالی، معاونان گردشگری و صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سیدمهدی فرشادان، نماینده مجلس، جمعی از مدیران گردشگری وزارتخانه برگزار شد.

تقدیر و تشکر جامعه هتلداران از ضرغامی

در این جلسه رئیس جامعه هتلداران ایران ابراز داشت: این نشست درواقع بهانه‌ای بود که هیئت‌مدیره جامعه هتلداران ایران به نمایندگی از تمامی هتلداران کشور از خدمات ارزنده و ماندگار مهندس ضرغامی تشکر کند.

جمشیده حمزه‌زاده افزود: مهندس ضرغامی در شرایطی سکان هدایت وزارتخانه را بر عهده گرفت که گردشگری ایران در شرایط بدی بود. وقوع حوادث سریالی از سیل و طوفان تا سقوط هواپیمای اوکراینی و پس از آن شکل‌گیری دوران سخت همه‌گیری کرونا، صنعت گردشگری کشور را با بحران مواجه کرده بود. در چنین شرایطی مهندس ضرغامی مسئولیت وزارت گردشگری را بر عهده گرفتند و از همان ابتدای فعالیت ایشان، جامعه هتلداران ایران از این انتخاب حمایت کرد.

رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اشاره به مختل شدن فعالیت هتل‌ها در دوران کرونا افزود: با دستور مهندس ضرغامی شرایطی فراهم شد که به کارکنان هتل‌ها واکسن کرونا تزریق شود و این اقدام در زمان خود اقدام چشمگیری بود و باعث شد امکان ادامه فعالیت هتل‌ها برقرار شود. همچنین در این دوره در زمینه معافیت مالیات بر ارزش افزوده تلاش‌های مثبتی انجام گرفت و با مدیریت صورت گرفته در برنامه هفتم توسعه هم معافیت مالیاتی ۵۰ درصد ابقا شد. امیدواریم که در این دوره بتوانیم شرایط را برای معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده هتل‌های چهار و پنج ستاره ایجاد کنیم که صحبت‌های اولیه در این زمینه با کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شده است.

حمزه‌زاده خاطر نشان کرد: یکی از بحث‌هایی که در این دوره وجود داشت مسایل مربوط به حامل‌های انرژی بود. افزایش یکباره و ۷ و نیم برابری قیمت حامل‌های انرژی برای هتلداران شوک‌آور بود. در این زمینه مهندس ضرغامی رایزنی‌هایی انجام دادند و خوشبختانه این مساله هم حل شد. تلاش‌هایی هم برای کنترل هزینه و افزایش معقول هزینه آب و برق هتل‌ها از سوی وزارتخانه به انجام رسید که شایان تقدیر است. در کنار این موارد لغو روادید یک طرفه با بالغ بر ۳۰ کشور در شرایطی که در تحریم‌های جهانی به سر می‌بردیم اقدام شاخصی بود؛ البته صرف لغو روادید برای برقراری جریان گردشگری کافی نیست و امیدواریم در دولت جدید ارتباطات با کشورهای دیگر هم بهتر و تعاملات بیشتر با دولت‌های دیگر موجب افزایش حضور گردشگران خارجی در ایران شود.

او در پایان سخنانش ضمن تقدیر تجلیل از اقدامات مثبت انجام شده، از سوی جامعه هتلداران ایران از عزت‌الله ضرغامی تجلیل و تشکر کرده و خاطر نشان کرد که بخشی از مشکلات حوزه گردشگری حل شده و جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران امیدوار است که مابقی چالش‌ها نیز در دوره جدید مرتفع شوند.

تقدیر از راهبری‌های ضرغامی و اعتمادش به مدیران وزارتخانه

در ادامه نایب رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران نیز نکانی را بیان کرد.

شهرام شیروانی از حضور ضرغامی در مراسم تشکر کرد و خطاب به او گفت: در زمان تصدی شما در وزارتخانه، همکاری‌های خوبی با صنعت گردشگری و از جمله جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران انجام شد که جای تقدیر بسیار دارد. بخش خصوصی به ویژه تشکل ملی هتلداران ایران همواره از راهبری و راهنمایی شما بهره برده است.

او همچنین از انتصاب‌های ضرغامی خصوصا در سطح معاونین وزارتخانه ابراز رضایت کرد و گفت: از ویژگی‌های شما اعتماد به مدیران بدنه وزارتخانه خصوصا معاونین‌تان بود. این اعتماد در پیشبرد کارهای وزارتخانه راهگشا بود.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان همدان همچنین به موضوع ثبت جهانی هگمتانه در روزهای پایانی وزارت ضرغامی اشاره کرد و ضمت تقدیر از تلاش‌های مجموعه وزارتخانه و معاونت میراث، گفت: تدبیر و تمهید شما در مقام وزیر و این‌که هگمتانه را در نوبت ثبت قرار دادید و در نهایت منجر به ثبت جهانی آن شد، بسیار برای ما ارزشمند است. جا دارد از سوی مردم همدان و بخش خحصوصی استان هم از شما تشکر کنم.

شیروانی به فعالیت‌های ضرغامی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: حضور شما در فضای مجازی و مطالبی که منتشر می‌کردید، در ترویج سفر و گردشگری بسیار موثر بود.

تاکید ضرغامی بر خدمت بزرگ هتلداران به کشور

در ادامه این نشست عزت‌الله ضرغامی نیز ضمن تشکر از اعضای جامعه هتلدران ایران برای برگزاری جلسه تقدیر، ابراز داشت: خودم را در جایگاهی نمی‌دیدم به جلسه‌ای بروم که قرار است در آن تقدیر یا تشکری انجام شود و فرمایشات هتلداران در خصوص اینجانب بسیار سخاوتمندانه بود.

او تاکید کرد: در این دوره هتلداران ایران صادقانه همکاری داشتند و از اولین روزهای وزارت جلسه‌ای را برای توجیه من در این حوزه برگزار کردند و امروز هم آخرین جلسه را در حضور هتلداران داشتم. معتقدم که هتلداران خدمت بزرگی را به مردم ارایه می‌دهند. گردشگری حوزه بسیار مهمی است و سنگ زیرین آسیاب صنعت گردشگری هم قطعا هتلداری است.

ضرغامی خاطر نشان کرد: هتلداران به دنبال سوداگری نبوده و سرمایه خود را وارد عرصه‌ای کرده‌اند که به مردم خدمت‌رسانی کنند و این باقی می‌ماند و از این حیث به جامعه هتلداران ادای احترام می‌کنم. به نظرم جامعه هتلداران ایران گنیجینه‌ای مغتنم برای کشور و حوزه گردشگری است که مسئولان و اداره‌کنندگان کشور باید قدر دانسته و بدانند که این افراد دارند فداکاری می کرده و ایثار گرایانه به مردم خدمت می‌کنند.

او در پایان گفت:در کشور باتوجه به ظرفیت بالای ایران در حوزه گردشگری، محکوم به این هستیم که گردشگری را توسعه دهیم و انشاالله ایران‌هراسی هم رفع می‌شود. به نظرم بهترین تبلیغ برای رفع ایران‌هراسی همین حضور گردشگران خارجی در ایران است؛ چرا که گردشگران خارجی با حضور در ایران و دیدن امنیت موجود مبلغ گردشگری ایران می‌شوند. به نظرم مسوولان، مدیران و دستگاه‌های امنیتی باید متوجه این موضوع باشند و سخت‌گیری نکنند.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور، مریم جلالی معاون صنایع دستی، مصطفی فاطمی مدیر کل توسعه گردشگری داخلی، یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از دیگر حاضران بخش دولتی این جلسه بودند.

در این نشست همچنین محمدعلی فرخ مهر رییس هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران استان تهران و نیز اعضای هیات مدیره و بازرسان جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران از جمله کامیار اسکندریون، سیدحسن سیادتان، مهدی رودبارکی، کریم بیگی، فریدون رئیسی دهکردی و جعفر بذری نیز طی سخنانی کوتاه از عزت‌الله ضرغامی، وزیر پیشین گردشگری تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060700460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha