تعطیلی ۲۹ صفر مشهد، در تهران تصمیم‌گیری خواهد شد/ کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر مشهد اولویت است

وزیر کشور با بیان این‌که تعطیلی روز سه‌شنبه مشهد منوط به تصمیم‌گیری روز شنبه در تهران خواهد بود، گفت: تصادفات جاده‌ای در مسیرهای منتهی به مشهد همزمان با ایام پایانی ماه صفر اولویت بوده و تحقق این هدف نیازمند تلاش مضاعف و اقدامات مربوطه است.

به گزارش میراث‌آریا، اسکندر مومنی امروز پنجشنبه 8 شهریور 1403 در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر زائران خراسان رضوی و قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران ویژه دهه آخر صفر با بیان این مطلب گفت: بر اساس گزارش‌های داده شده، درصد بالایی از حضور زائران در مشهد با استفاده از خودروهای شخصی و وسایل حمل و نقل جاده‌ای بوده که تصادفات جاده‌ای در ایام اخیر، طبق همین بررسی‌ها کاهش داشته است.

وزیر کشور ادامه داد: بعد از پایان مراسم دهه پایانی صفر بلافاصله باید، جلسه‌ای تشکیل و نقاط ضعف و قوت برای رفع کاستی‌ها بررسی شود، شایسته نیست ضعف‌های موجود در سال‌های آینده نیز تکرار شود.

مومنی به مصوبات این جلسه در خصوص تامین ناوگان جاده‌ای از استان‌های معین تاکید و اظهار کرد: در خصوص تامین اتوبوس‌ها هم شهرداری تهران و دیگر استان‌های معین به مصوبات امروز توجه کنند.

او ضمن تایید تهیه بلیت اتوبوس به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد تصریح کرد: ممکن است برای همه زائران خرید بلیت اتوبوس به صورت دو سره مقدور نباشد، لذا برای بازگشت زائران پس از شهادت امام رضا(ع) باید تامین و ذخیره اتوبوس برای بازگشت زائران از مشهد پیش بینی شود.

وزیر کشور با اشاره به افزایش چند درجه‌ای دما برای روزهای آینده در مشهد، افزود: برای زائران پیاده ایجاد سایه‌بان، آب خنک و یخ و همچنین اقدامات درمانی به میزان لازم باید پیش‌بینی شود.

مومنی گفت: دستگاه‌های امنیتی باید موضوع تامین امنیت زائران پیاده در طول مسیر و هم‌چنین مکان‌های استقرار آن‌ها در شب و تردد سایر زائران در طول روز را مد نظر داشته و دستگاه های امنیتی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

او تصریح کرد: همه مصوبات این نشست مورد تایید و لازم الاجراست و فقط مصوبه تعطیلی روز سه‌شنبه مشهد منوط به تصمیم گیری روز شنبه در تهران خواهد بود.

وزیر کشور بیان کرد: همه نهادهای متولی باید بر موضوع فروش بلیت نظارت جدی داشته باشند، بر طبق گزارش ها با برخی گران فروشان برخورد و مبالغ اضافی به حساب زائران بازگردانده شده که اقدام خوبی است.

در این جلسه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر زائران خراسان رضوی گزارشی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای میزبانی از زائران در دهه آخر صفر ارائه کردند.

مومنی صبح امروز پس از ورود به مشهد از جاده قدیم نیشابور- مشهد، مسیر اختصاصی تردد زائران پیاده حضرت رضا(ع) در ایام دهه آخر صفر بازدید کرد و در جریان این خدمات رسانی قرار گرفت. موکب‌های واقع در مسیر جاده قدیم نیشابور، از جمله موکب امام هادی(ع)، مجتمع فرهنگی میقات‌الرضا (ع) و ایستگاه صلواتی جوادالائمه(ع) واقع در ملک‌آباد مورد بازدید وزیر کشور قرار گرفت.

وزیر کشور در این بازدید که استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند، ضمن عرض خداقوت به موکب‌داران، با آن‌ها گفت‌وگو کردند و در جریان کم و کیف خدمت‌رسانی آن‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060800531
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha