جابجایی ۱۸۰ هزار زائر اربعین حسینی از طریق ناوگان ریلی جنوب

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب از جابجایی بیش از ۱۸۰ هزار زائر اربعین در راه‌آهن جنوب در روزهای اربعین امسال خبر داد و گفت: طی این روزها، بیش از ۸۰ هزار زائر از طریق راه‌آهن بین خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه و برعکس تردد داشتند.

غلامحسین ولدی در گفتگو با میراث‌آریا با بیان این‌که خدمت‌رسانی ریلی به زائران اربعین حسینی از ۲۳ مردادماه تا ۶ شهریورماه ادامه داشت، گفت: تعداد کل قطارهای جابجا شده در اداره کل راه‌آهن جنوب در این بازه زمانی ۴۷۲ رام قطار شامل درون استانی و برون استانی بود که طی آن  ۱۸۰ هزار مسافر تردد کردند.

سرپرست اداره کل راه‌آهن جنوب با اشاره به این‌که به صورت میانگین، روزانه ۲۸ رام قطاردر راه‌آهن جنوب طی این مدت تردد کردند افزود: جمع کل مسافر جابجا شده در ایام پیش‌گفته به مقصد تهران و برعکس ۴۴ هزار نفر بود که با ۱۰۳ رام قطار این جابجایی صورت گرفته است.

او ادامه داد: همچنین ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت رایگان از خرمشهر به‌ شلمچه و برعکس توسط ۲۶۴ رام قطار ریل‌باس که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کرد جابجا شدند.

ولدی عنوان کرد: همچنین در این مدت، ۱۳ هزار و ۲۷۶ زائر اربعین حسینی ، در قالب ۵۰ رام قطار درون استانی، در مسیر ریلی اهواز به خرمشهر و برعکس منتقل شدند.

او با بیان این‌که جمع کل زائر جابجا شده در روزهای اربعین به مقصد مشهد مقدس و برعکس ۴۲ هزار ۵۰۰  هزار نفر بود اضافه کرد: این تعداد زائر با ۵۵ رام قطار جابجا شدند.

سرپرست اداره کل راه‌آهن جنوب خاطرنشان کرد:  دو ریل‌باس کوبل شده بهم هر دو ساعت یک بار، زائران را از نقطه صفر مرزی تا ایستگاه راه‌آهن خرمشهر منتقل می‌کرد و از مبدأ خرمشهر نیز قطار تا عمق کشور برای انتقال زائران برنامه‌ریزی شده بود.

او یادآور شد: با درنظر گرفتن قطارهای فوق‌العاده از مبدأ زاهدان، کرمان، ساری، تهران و مشهد به مقاصد خرمشهر و شلمچه، همچنین مجموع قطارهای بین‌شهری و شهری که در مسیراهواز ـ خرمشهر و خرمشهر ـ شلمچه به‌منظور خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) پیش‌بینی شده بود، در مجموع ۶۰۰ هزار صندلی قطار به صورت رفت و برگشت برای جابه‌جایی زوار اربعین درنظر گرفته شده بود.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه دو گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هرسال هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این دو مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061000633
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha