روستای ابراهیم‌آباد استان مرکزی مستعد قطب گردشگری روستایی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت: روستای ابراهیم‌آباد مستعد قطب گردشگری روستایی استان مرکزی است.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی مشهدی در بازدید روز شنبه ۱۰ شهریور از اقامتگاه‌های بوم‌گردی، قنات و حمام تاریخی روستای ابراهیم‌آباد گفت: روستای ابراهیم‌آباد دارای ظرفیت‌های بالقوه تاریخی و فرهنگی است که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب، این روستا را به قطب گردشگری استان و کشور تبدیل کرد و با وجود اثر ثبت جهانی شده قنات ابراهیم‌آباد و آثار متعدد تاریخی در این منطقه برای جذب توریست و گردشگر خارجی نیز برنامه‌ریزی کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک افزود: وجود حمام تاریخی در نزدیکی مظهر قنات و آب انبار تاریخی روستا، تپه تاریخی سیدون و ایستگاه قدیمی و ثبت ملی شده  راه‌آهن سراسری عواملی هستند که با یک برنامه‌ریزی منسجم و همکاری بین‌بخشی، خصوصا همکاری و تعامل مدیریت روستا و اهالی با فرهنگ روستای ابراهیم‌آباد در جذب گردشگر و توسعه پایدار روستا تاثیر گذار خواهد بود.

مشهدی تصریح کرد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌، برگزاری انواع جشنواره‌ها خصوصا جشنواره غذا و تولیدات بومی محلی، تربیت بلد محلی، توسعه و تجهیز موزه آب انبار و واگذاری حمام تاریخی با کاربری فرهنگی خدماتی و مهمتر از همه تبلیغات میدانی و بصری از راهکارهای توسعه این روستای تاریخی خواهد بود و علاوه بر توسعه اقتصادی در زمینه گردشگری و ایجاد اشتغال مهاجرت معکوس را نیز در پی خواهد داشت.

او به طبیعت زیبای روستای ابراهیم‌آباد نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که به طبیعت ساده روستا علاقه دارند می‌توانند قبل از رفتن و افسانه‌ای شدن این آثار تاریخی با حضور در خانه‌های صاف و ساده با مردمانی مهربان ساعات خوشی را سپری کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک خاطر نشان کرد: شاید بتوان با در اختیار گذاشتن امکانات و فراهم کردن زیر ساخت‌های گردشگری روستا و تشویق آنها برای نگهداری و پاسداری از میراث گرانبها که بسیار ساده و کم هزینه در عین حال ارزشمند، شرایط بهتر و مناسب‌تری را در حفظ گردشگری پایدار روستاها فراهم کرد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403061100655
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha