دروازه تاریخی یوردشاهی ارومیه احیا می‌شود

معاون سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه گفت: محل دقیق دروازه تاریخی یوردشاهی مشخص شده و در آینده اقدامات لازم برای احیای آن آغاز می‌شود.

ه‌گزارش میراث آریا، برخی از موارد مطرح شده در پیشبرد طرح احیای دروازه‌های تاریخی ارومیه طی جلسه‌ای در سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.

علی وطن‌خواه. معاون سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه در این جلسه بیان کرد: پیرو سلسله جلسات پژوهشی و به منظور بررسی دروازه‌های تاریخی شهر ارومیه و با توجه به اطلاعات و تصاویر به‌جامانده از دوره‌های تاریخی، موقعیت مکانی دروازه یوردشاه ارومیه در محدوده میدان انقلاب و ابتدای خیابان امام خمینی(ره) تدقیق شد.

او اظهار کرد: در این جلسه با رویکردهای متنوع احیای دروازه مذکور و با رعایت اصول، معماری شهرسازی و بافت زمینه‌ای آن مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

وطن‌خواه با اشاره به لزوم توجه به احیا و حفظ تاریخ شهر ارومیه، عنوان کرد: اجرای اینگونه طرح‌ها علاوه بر احیای بافت تاریخی و فرهنگی شهر می‌تواند باعث جذب صنعت گردشگری و  رونق اقتصادی نیز شود.

معاون سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: این طرح به همت سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه و با هم‌فکری و همراهی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع.دستی آذربایجان‌غربی، دانشکده معماری، شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری ارومیه، بنیاد ایران‌شناسی شعبه آذربایجان‌ غربی، اساتید دانشگاهی و پژوهشگران حوزه تاریخ شهر ارومیه به‌طور مستمر در حال بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061100736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha