سه بوم‌گردی و یک مهمان‌پذیر در شهرستان اندیکا کلنگ‌زنی شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اندیکا گفت: به مناسبت هفته دولت، کلنگ‌ سه طرح بوم‌گردی و یک مهمان‌پذیر در این شهرستان باحضور فرماندار، رئیس‌دفتر نماینده و اعضاء شورای اداری اندیکا به زمین خورد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سیدعلی موسوی اظهار کرد: صدور مجوز این بوم‌گردی‌ها با تلاش و کوشش مسئولان و کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام گرفته‌ است و پس از دریافت مجوزات لازم، طی جلسه شورای اشتغال شهرستان و با همکاری خوب اداره امور عشایر تسهیلاتی برای این بوم‌گردی‌ها درنظر گرفته شد که پس از مراحل بانکی تسهیلات نیز به این طرح‌ها تعلق گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اندیکا افزود: این طرح‌ها در مناطق عشایری بابازاهد چلو، مرکزی، دشتگل و سردارآباد اجرا می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: شهرستان اندیکا دارای جاذبه‌های تفریحی، گردشگری، تاریخی و صنایع‌دستی زیادی است که در دو سال متوالی، به گواه آمار، سومین شهر گردشگرپذیر استان خوزستان لقب گرفته است.

موسوی در پایان از همه متقاضیان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دعوت کرد تا به‌منظور راه‌اندازی مجتمع‌های گردشگری، بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه‌مسافر و رستوران سنتی به اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان اندیکا مراجعه کنند.

شهرستان اندیکا در شمال شرق استان خوزستان با مرکزیت شهر قلعه‌خواجه دارای سه بخش با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061400869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha