اجرای ۹ گروه آیینی در سوگواره میراث مراثی شیراز/ عزاداران از کشورهای مالزی، اندونزی و پاکستان به اجرای برنامه آیینی پرداختند

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: امشب ۹ گروه بین‌المللی آیینی در سوگواره "میراث مراثی" به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی در جمع خبرنگاران افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها امشب سوگواره بین‌المللی میراث مراثی با اجرای ۹ گروه آیینی به کار خود پایان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه سوگواره بین‌المللی میراث مراثی از یازدهم شهریورماه در مقابل ارگ کریم‌خانی شیراز آغاز به کارکرده است و امشب به پایان می‌رسد گفت: در این سوگواره ۲۴ گروه آیینی سوگواری و عاشورایی از ۴ کشور آسیایی و کشورهای آفریقایی و ۸ استان به اجرای برنامه پرداختند گفت: امشب ۹ گروه آیینی از استان‌های فارس، خوزستان، خراسان و سه کشور پاکستان، مالزی و اندونزی به مراسم آیینی خود را اجرا می‌کنند.

ثابت اقلیدی افزود: در این برنامه عزاداری مردم ایذه از خوزستان، آیین عزاداری خراسانی‌ها و چهار برنامه آیینی تعزیه شهادت علی‌اکبر (ع) کازرون، سینی گردانی حضرت قاسم (ع)، تعزیه نورآباد و ارکستر سمفونیک از استان فارس اجرا شد.

بنابراین گزارش نخستین سوگواره بین‌المللی "میراث مراثی "یکی از پیش رویدادهای   سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که قرار است این جشنواره نیمه دوم آبان ماه در شهر شیراز برگزار گردد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061400886
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha