برگزاری ۲ دوره آموزش رایگان صنایع‌دستی در شهرستان قصرشیرین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برگزاری ۲ دوره آموزشی رایگان گلیم بافی و چرم دست دوز در شهرستان قصرشیرین خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امین کوگانی گفت: آموزش از نیازهای ضروری است که در صنایع‌دستی استان باید مورد توجه و توسعه قرار گیرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کرمانشاه، افزود: در سال‌جاری برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای هنرجویان صنایع‌دستی را بیشتر کردیم که در حال حاضر هم دوره‌های آموزشی متعددی در سراسر استان در حال برگزاری است.

او گفت: هم اکنون ۲ دوره آموزش رایگان چرم دست دوز و گلیم بافی در شهرستان قصرشیرین در حال برگزاری است.

کوگانی تصریح کرد: در این دوره آموزشی تعداد ۳۰ نفر از کارآموزان علاقمند به هنرهای گلیم بافی و چرم دست دوز شرکت دارند که در ۲ دوره به مدت ۱۶۰ ساعت در حال برگزاری است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه با بیان اینکه این دوره‌های رایگان و برای افراد سرپرست خانوار و کمتر برخوردار برگزار می‌شود، افزود: گلیم بافی و چرم دست دوز از رشته‌های بومی استان هستند که بازار فروش بسیار خوبی دارند.

او در خاتمه تصریح کرد: برای افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند در پایان گواهی مهارت صادر شده و می‌توانند با دریافت کارت صنعتگران صنایع‌دستی در آینده از تسهیلات اشتغالزایی آن استفاده کنند.

در شهرستان قصرشیرین نزدیک به ۲۰۰۰ صنعتگر صنایع دستی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061500905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha