لزوم توجه به گردشگری کشاورزی و محصولات کشاورزی بومی در کلیبر/ گردشگری کشاورزی، جلوه‌ای بنیادی از هویت فرهنگی و تمدنی هر منطقه است

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی ضمن تأکید بر لزوم توجه ویژه به گردشگری کشاورزی در استان، این نوع از گردشگری را جلوه‌ای بنیادی از هویت‌فرهنگی و تمدنی هر منطقه عنوان کرد.

به‌گزارش میراث آریا، علیرضا بایرام‌زاده ضمن تأکید بر گردشگری کشاورزی، به‌عنوان جلوه‌ای بنیادی از هویت فرهنگی و تمدنی هر منطقه گفت: کشاورزی از آغاز تمدن به‌عنوان یکی از بنیادی‌ترین فعالیت‌های در راستای توسعه جوامع انسانی تلقی می‌شود که در این راستا، آذربایجان‌شرقی با اقلیم‌های آب و هوایی مختلف زمینه مناسبی برای محصولات کشاورزی بومی و خاص بوده است. معرفی این محصولات کشاورزی بومی درکنار فرآورده‌های محلی مرتبط با آن، راه‌حلی مناسب برای توسعه گردشگری در استان است که با توجه به اهمیت کشاورزی در تاریخ تمدن، توجه ویژه به‌ آن، منجر به رشد همه‌جانبه حوزه‌های مختلف گردشگری در کلیبر و حتی سطح استان خواهد شد.

معاون گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: در این راستا، زغال اخته که یکی از محصولات با ارزش کشاورزی شهرستان کلیبر محسوب می‌شود، با کیفیت بالا و خواص دارویی، جایگاه ویژه‌ای در منظر گردشگران و حتی بازارهای داخلی دارد. این میوه در اراضی حاصلخیز و شرایط آب و هوایی مناسب منطقه کوهستانی کلیبر رشد می‌کند و همواره مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان به محصولات طبیعی بوده و برگزاری جشنواره زغال اخته در این شهرستان فرصتی‌است تا گردشگران با ظرفیت‌های کشاورزی این منطقه بیشتر آشنا شوند.

او با تأکید بر اهمیت گردشگری کشاورزی افزود: توسعه گردشگری کشاورزی یکی از مهم‌ترین ابزارها برای ایجاد ارتباط میان گردشگران و محصولات بومی و همچنین افزایش درآمدزایی برای کشاورزان محلی است که ضمن تقویت اقتصاد بومی، به گردشگران این امکان را می‌دهد که با فرآیند تولید محصولات طبیعی زغال اخته آشنا شده و از این محصولات بهره‌مند شوند.

بایرام‌زاده همچنین به اهمیت معرفی محصولات کشاورزی بومی در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: محصولات بومی همچون زغال اخته، که در منطقه‌ای خاص با کیفیتی ‌کم‌نظیر تولید می‌شوند، نیاز به حمایت و معرفی گسترده‌تری دارند که در این راستا معاونت گردشگری آذربایجان شرقی در تلاش است تا با برگزاری جشنواره‌های مختلف محصولات بومی، زمینه را برای معرفی این محصولات به بازارهای ملی و حتی بین‌المللی فراهم کند. این موضوع نه تنها باعث رونق اقتصادی می‌شود، بلکه هویت فرهنگی و کشاورزی مناطق را نیز به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061500920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha