برگزاری دوره آموزشی رایگان گلیم‌بافی در شهرستان دالاهو کرمانشاه

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو از برپایی دوره آموزشی رایگان گلیم بافی در شهر گهواره خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سعید مرادی گفت: شهرستان دالاهو در حوزه صنایع‌دستی هنرمندان و صنعتگران ممتازی دارد و این شهرستان یکی از قطب‌های صنایع‌دستی استان کرمانشاه است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو، افزود: از اقدامات مهم این اداره برای برخورداری مناطق محروم، برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان صنایع‌دستی در سال جاری است.

او تصریح کرد: هم اکنون دوره آموزشی رایگان گلیم‌بافی در شهرستان دالاهو در شهر گهواره با حضور ۱۵ نفر از کارآموزان علاقه‌مند به هنر گلیم‌بافی شرکت دارند که در ۸۰ ساعت در حال برگزاری است.

مردای با اشاره به اینکه شهرستان دالاهو در حوزه تنبور و ساخت ابزارآلات فلزی از شهرت بالایی برخوردار است، گفت: آموزش رشته گلیم بافی به عنوان یکی از رشته‌های بومی استان که از اهمیت ویژه‌ای در بحث صادرات برخوردار است در دستور کار اداره شهرستان قرار گرفته تا این رشته سودآور و با ارزش افزوده بالا در دالاهو نیز رونق پیدا کند.

او افزود: برای افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند، گواهی مهارت صادر می‌شود که می‌توانند با دریافت کارت صنعتگران صنایع‌دستی در آینده از تسهیلات اشتغالزایی این حوزه بهره‌مند شوند.

شهرستان دالاهو بیش از ۲۰۰۰ هنرمند و صنعتگر فعال در حوزه تولید صنایع دستی دارد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403061700977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha