فعال‌سازی ۴ کارگاه صنایع‌دستی در چابهار سیستان و بلوچستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری از آغاز بکار چهار کارگاه تولید صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

خیرالنساء‌ امیری در گفت‌وگو با میراث آریا گفت: در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است و با هدف مشارکت مردم در افزایش تولید، ترویج صنایع‌دستی و اشتغال‌زایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری افزود: خوشبختانه این مهم در سه ماهه دوم سال قوت و سرعت بیشتری گرفت و در این مدت موفق به راه‌اندازی و فعال‌سازی چهار کارگاه صنایع‌دستی جدید شدیم.

او ادامه داد: حوزه فعالیتی این کارگاه‌ها در رشته سوزن‌دوزی بلوچی است که علاقه‌مندان و طرفداران خاص خود را در سطح کشور دارد.

به گفته‌امیری، با راه‌اندازی این کارگاه‌ها که با همت فعالان و تولیدکنندگان صنایع دستی در شهرستان انجام شده و زمینه اشتغال ۱۵ نفر به صورت مستقیم فراهم شده و برای تعداد دیگری نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

او ادامه داد: هم اکنون در شهرستان چابهار ۷ تعاونی صنایع‌دستی و بیش از ۱۰ کارگاه تولید محصولات بومی و محلی خاص رشته سوزن‌دوزی مشغول به فعالیت است و کار آموزش تولید، ترویج و توسعه صنایع دستی در شهرستان را بر عهده دارند.

امیری تأکید کرد: سال گذشته ۸۰ نفر در این شهرستان موفق به دریافت تسهیلات به ارزش ۸۰ میلیارد ریال شده‌اند که سهم مهمی در افزایش سقف تولید و صادرات صنایع دستی به کشورهای همسایه در حاشیه خلیج فارس دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061700990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha