جشنواره انگور در روستای گردشگری درسجین ابهر افتتاح شد

سومین جشنواره انگور در روستای تاریخی و گردشگری درسجین شهرستان ابهر با حضور مقامات استانی و شهرستانی افتتاح شد. 

به گزارش میراث آریا، احمد ذوالقدر در مراسم افتتاحیه جشنواره انگور روستای تاریخی درسجین اظهار کرد: این روستا دارای پتانسیل‌های فراوانی به ویژه در حوزه‌های مختلف در حوزه گردشگری است. در این جشنواره تمام تلاش لازم صورت گرفته شده است که آداب و رسوم سنتی مردم استفاده شده است. 

فرماندار ابهر افزود: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها و حفظ آیین، آداب و رسوم منطقه به گردشگران برگزار می‌شود. 

او گفت: از بین ۵۰۰ روستای کشور روستای درسجین در بین ۸ روستا برای پیوستن به فهرست روستاهای گردشگری جهانی انتخاب شده است که به زودی این روستا به ثبت خواهد رسید. 

ذوالقدر با توضیح اینکه تبدیل شدن روستای درسجین به یک روستای جهانی جایگاه شهرستان و استان را بالا می‌برد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این موضوع نگاه ویژه به این قبیل روستاها وجود دارد و انتخاب شدن به عنوان روستای جهانی می‌تواند به معرفی در سطح بین‌المللی به عنوان نمونه‌ای برجسته از یک مقصد گردشگری روستایی منجر شود. 

او ابراز امیدواری کرد: با برپایی این جشنواره شاهد استقبال هموطنان استانهای مختلف کشورمان و نیز مهمانان خارجی بوده و گامی مهم در راستای رونق بخشی به صنعت گردشگری و معرفی قابلیت‌های بالقوه این شهر به سراسردنیا باشیم. 

این جشنواره از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061701050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha