تکریم و معارفه وزیران میراث‌فرهنگی/
تقدیر تشکل‌های گردشگری از عملکرد سه ساله مهندس ضرغامی

نشست مجمع تشکل‌های ملی و استانی گردشگری کشور با حضور وزرای جدید و پیشین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، این نشست عصر شنبه ۱۷ شهریورماه به همراه آیین نکوداشت و تجلیل از سید عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشین میراث‌فرهنگی و با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان‌گردی ایران در این مراسم گفت: مجموعه دولت و بخش خصوصی طی چند سال گذشته همراهی خوبی داشتند.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی گفت: در برنامه هفتم توسعه احکام خوبی برای‌ وزارتخانه به تصویب رسید و اجرایی خواهد شد.

در ادامه نشست مجمع ملی تشکل های گردشگری سراسری و استانی کشور و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فعالان صنعت گردشگری کشور مطالبات خود را از وزیر فعلی میراث فرهنگی مطرح کردند.

مصطفی شفیعی شکیب، رییس جامعه تورگردانان ایران در اظهاراتی به تلاش های ضرغامی در دولت سیزدهم برای صدور مجدد روادید گردشگری ایران در دوران کرونا با وجود فشارهایی که در بخش های دیگر وجود داشت صنعت گردشگری ایران را زمین‌گیر کرده بود اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم به یاری صنعت گردشگری آمد و با لغو روادید یکجانبه که نخستین خواسته تورگردانان ایران از دولت بود، کمک زیادی به صنعت گردشگری کرد. 

رئیس جامعه تورگردانان ایران همچنین از سیدرضا صالحی امیری، وزیر جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درخواست کرد فکری برای زدودن ایران‌هراسی در جهان داشته باشد. 

شفیعی شکیب گفت: ایران هراسی در جهان حاکم شده است و تاثیر منفی زیادی بر صنعت گردشگری کشور داشته و به همین دلیل درخواست ما از رئیس جمهور چهاردهم و وزیر جدید میراث فرهنگی و گردشگری این است که با اراده قوی به مقابله با ایران هراسی بپردازند تا گردشگری کشور به معنای واقعی رشد کند. 

رئیس جامعه تورگردانان ایران همچنین به جلسات این جامعه با وزرا و نمایندگان مجلس برای فعال کردن دیپلماسی در جذب گردشگران خارجی به ایران خبر داد و گفت: پیشتر پیشنهاد فعال شدن سفرای ایران در خارج از کشور در حوزه گردشگری و تاکید مداوم بر وجود امنیت در ایران برای گردشگران خارجی به رونق بخشی به گردشگری ورودی به کشور کمک کنند. 

نیما آذری، رییس انجمن موسسات آموزش گردشگری کشور نیز در این نشست با تاکید بر مشکلات موسسات آموزش گردشگری کشور و اهمیت آموزش در صنعت گردشگری ایران گفت: متاسفانه در نگاه مدیران و مسئولین کشور آموزش در بخش گردشگری هیچگاه در اولویت نبوده است. وقتی از إموزش به عنوان پیشران گردشگری سخن گفته می شود باید قوانین حمایتی نیز وجود داشته باشد. 

نیما آذری تاکید کرد: وزیر جدید میراث فرهنگی باید با پیگیری جدی تر و تعامل با مجلس شورای اسلامی بر تدوین قوانین پیشران صنعت گردشگری تمرکز کند.

او افزود: صنعت گردشگری ایران تنها هتلداری و آژانس داری نیست و ظرفیت سازی این صنعت بیشتر است.

نیما آذری خطاب به وزیر جدید میراث فرهنگی اعلام کرد: حذف نگاه امنیتی به صنعت گردشگری کشور و تقویت روابط بین المللی برای جذب گردشگر خارجی باید از اولویت های اصلی دولت جدید باشد. چون سمینارهای علمی بسیاری در صنعت گردشگری جهان برگزار می شود که جای ایران در این سمینارها به دلیل وجود نگاه امنیتی و هراس آمیز همیشه خالی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061801064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha