ضرورت توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری سمیرم با حضور بخش خصوصی

معاون سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در سفر به شهرستان سمیرم و در بازدید از طرح‌های گردشگری این شهرستان بر توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری سمیرم با حضور و حمایت بخش خصوصی و همچنین همکاری و همراهی دیگر نهادهای دولتی شهرستان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز گذشته ۱۸ شهریورماه، محمدرضا اکبری معاون سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در سفری ۲ روزه باهدف بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری به شهرستان سمیرم سفر کرد.

معاون سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه این بازدید گفت: شهرستان سمیرم ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی  دارد لذا ما معتقدیم اقتصاد گردشگری با حضور و حمایت بخش خصوصی و همکاری و همراهی دیگر نهادهای دولتی شهرستان تقویت خواهد شد.

او ادامه داد: در این شهرستان زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری وجود دارد و ما با تمام توان از این سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران بومی حمایت می‌کنیم.

اکبری افزود: اقتصاد گردشگری و توانمند کردن جوامع محلی در حوزه گردشگری مستلزم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوص و کمک و همراهی تشکل‌های مردمی و همچنین همکاری تمام دستگاه‌های دولتی شهرستان را طلب می‌کند با این وصف مطمئن هستم در آینده شاهد رشد و توسعه چشم‌گیری در حوزه گردشگری در شهرستان سمیرم خواهیم بود.

معاون سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های استان اصفهان تصریح کرد: گردشگری طبیعی یکی از گونه‌های گردشگری است که می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های شهرستان سمیرم بسیار موردتوجه گردشگران قرار گیرد زیرا به دلیل منابع بکر طبیعی و با توسعه زیرساخت‌های گردشگری لازم می‌تواند به‌عنوان قطب طبیعت‌گردی استان و حتی کشور معرفی شود و نقش بسزایی در توسعه کلی منطقه ایفا کند.

معاون سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این سفر علاوه بر بررسی روند پیشرفت تعدادی از طرح‌های گردشگری در حال احداث و نشست و تبادل‌نظر با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌منظور رفع موانع موجود از طرح سرمایه‌گذاری در حاشیه سد حنا، بوم‌گردی‌ها و مهمان‌پذیرهای در حال احداث و مناطق نمونه گردشگری شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha