طرح اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های صنایع‌دستی گلستان اجرا شد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از اجرای طرح اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های صنایع‌دستی سطح استان در ایام تابستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مریم حاجی‌ابراهیمی امروز دوشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان گرگان، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با اداره آموزش‌وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بر اساس ظرفیت‌های موجود در حوزه صنایع‌دستی استان، طرح اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های صنایع‌دستی سطح استان اجرایی شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان افزود: این طرح در رشته‌های شاخص و در معرض خطر استان همچون سفال و سرامیک، نساجی سنتی ، جاجیم‌بافی، رودوزی‌های سنتی، زیورآلات سنتی، تولیدات چرمی و... در شهرها و روستاهای استان اجرا شد.

او با اشاره به این‌که تعطیلات تابستان فرصتی مناسب برای مهارت‌آموزی جوانان و نوجوانان در رشته‌های صنایع‌دستی است، خاطرنشان کرد: از مزیت‌های طرح مذکور علاوه بر جلوگیری از فراموشی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و گسترش آن در بین جوانان و نوجوانان، می‌توان به استعدادیابی، ایجاد انگیزه، معرفی مشاغل صنایع‌دستی و نحوه درآمدزایی از طریق تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی اشاره کرد.

حاجی‌ابراهیمی با اشاره به این‌که صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این قابلیت را دارند که با کمترین سرمایه اشتغال‌زایی مناسبی ایجاد کرده و راهکاری سریع و ارزان برای اشتغال جوانان در جامعه باشند، بیان کرد: بیشتر رشته‌های فعال صنایع‌دستی در استان نیاز به تجهیزات خاص نداشته و هنرجویان می‌توانند بعد از آموزش در منزل مشغول به فعالیت شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha