نصب تابلوهای جاده‌ای کاروانسراهای ثبت جهانی استان سمنان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تابلوهای جاده‌ای شش کاروانسرای ثبت جهانی استان سمنان نصب شد.

به گزارش میراث آریا، بهمن اخلاقی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: باهدف راهنمایی و جذب گردشگران و مسافران به‌منظور بازدید از کاروانسراهای ثبت جهانی استان سمنان، ۶ تابلو در محور مواصلاتی تهران به مشهد، در جاده‌های استان سمنان و در نزدیکی این کاروانسراها نصب گردید.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: رنگ پس‌زمینه این تابلوها قهوه‌ای است و برای استفاده گردشگران خارجی علاوه بر زبان فارسی، این اماکن تاریخی به زبان انگلیسی نیز معرفی‌شده‌اند.

بهمن اخلاقی تصریح کرد: با توجه به اینکه سمنان یک استان مواصلاتی بین چند استان بزرگ کشور، هم‌جوار با پایتخت کشور و در مسیر حرم امام رضا (ع) است، نصب این تابلوها در جهت معرفی و آشنایی بیشتر مسافران عبوری با ظرفیت‌های ثبت جهانی استان در محورهای مواصلاتی آن می‌تواند در حوزه تبلیغات و بازاریابی و جذب گردشگر نقش بسزایی را ایفا کند.

او بیان کرد: در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض عربستان برگزار شد، ۵۴ کاروانسرای ایران به ثبت جهانی رسید که شش مورد آن از استان سمنان بوده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تصریح کرد: در شهریورماه سال ۱۴۰۲، کاروانسرای قصر بهرام در شهرستان گرمسار، کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان در شهرستان سمنان، سه کاروانسرای میاندشت، میامی و عباس‌آباد در شهرستان میامی در فهرست جهانی ثبت شدند.

بهمن اخلاقی اظهار داشت: به‌جز این شش کاروانسرا، جنگل ابر و بخشی از راه‌آهن سراسری دو اثر دیگر این استان است که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند و در معرفی این استان به گردشگران داخلی و خارجی نقش مؤثری دارند.

او گفت: وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خاص و منحصربه‌فرد در سطح استان سمنان، ثبت هشت اثر از این استان در فهرست جهانی یونسکو، فرصت ویژه‌ای را برای جذب گردشگران بین‌المللی در استان سمنان ایجاد کرده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره اینکه صنعت گردشگری در دنیای امروز یکی از صنایع پرسود ازلحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که تابلوهای گردشگری نقش ویژه‌ای در جذب گردشگر و معرفی بناها در این صنعت ایفا می‌کند، گفت: در تلاش هستیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های تبلیغاتی از جمله تبلیغات محیطی، تبلیغات مجازی، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و رسانه‌ای بتوانیم استان را به بهترین نحو به گردشگران معرفی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha