سومین جشنواره انگور در روستای تاریخی درسجین به پایان رسید 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر گفت: سومین جشنواره انگور در روستای تاریخی درسجین با برپایی ۵۰ غرفه به پایان رسید.  

به گزارش میراث آریا، امیر علیمحمدی روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ با قدرادانی از فرماندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان، اصحاب رسانه، دهیار و مردم روستای درسجین و همچنین عوامل اجرایی سومین جشنواره انگور در روستای تاریخی و گردشگری درسجین شهرستان ابهر اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی به ویژه در قشر جوان، فراهم کردن اشتغال به ویژه اشتغال قشر زنان با فروش آثار صنایع دستی از جمله اهداف بر گزاری جشنواره انگور بود.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر افزود: برندسازی، ایجاد صنایع تبدیلی، ایجاد انگیزه برای کشاورزان و معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بود. در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی با ۸ غرفه در رشته‌های خراطی، مسگری، قلمزنی، سفال‌گری، صنایع‌چوبی، صنایع فلزی و معرفی اقامتگاه‌های بوم گردی و غیره برپا شد.  

او گفت: توسعه زیر ساخت‌های گردشگری و اجرای جشنواره‌های انگور باعث جذب هزاران نفر گردشگر داخلی در هر سال به شهرستان ابهر خواهد شد که با تحقق آن شاهد توسعه و رونق اقتصادی و درآمدزایی در این شهرستان خواهیم بود.  
علیمحمدی افزود: جشنواره انگور روستای تاریخی درسجین از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ شهریور پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان شد و با استقبال بی‌نظیر مردم همراه بود و در پایان جشنواره از برگزیدگان و شرکت کنندگان در این جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha