اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های گردشگری مراغه/ غار هامپوئیل و دره گشایش به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در جلسه رفع موانع و مشکلات و تسهیل امور سرمایه‌گذاران شهرستان مراغه از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای حمایت از طرح‌های گردشگری مراغه و تصویب طرح‌های گردشگری غار هامپوئیل و دره گشایش خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، احمد حمزه‌زاده در جلسه رفع موانع و مشکلات و تسهیل امور سرمایه‌گذاران شهرستان مراغه با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مراغه گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از پروژه‌های گردشگری شهرستان مراغه به‌عنوان گامی مؤثر در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کهن‌شهر مراغه تخصیص یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طرح‌های گردشگری غار هامپوئیل و دره گشایش با مساحت ۵ هزار هکتار به‌عنوان مناطق نمونه گردشگری به تصویب رسیده و این دو طرح هم‌اکنون برای جذب سرمایه‌گذار، در حال واگذاری به بخش خصوصی بوده و توجه ویژه به این دو منطقه به‌عنوان طرح‌هایی محوری برای توسعه اقتصادی مراغه حائز اهمیت بسزایی است.

او افزود: صدور مجوزهای برداشت معدن در دو منطقه نمونه گردشگری شهرستان مراغه، مخالف برنامه‌های توسعه گردشگری کشور تلقی می‌شوند که چنین مجوزهایی با اهداف گردشگری منطقه در تصاد بوده و مانع از رشد پایدار این بخش می‌شوند.

حمزه‌زاده تأکید کرد: مراغه با ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی بسیار بالا، فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاران در این حوزه‌ها به‌وجود آورده است که در این راستا لازم است از فرصت‌های موجود در کنار تعاملات بین دستگاهی شایسته، برای رفع موانع موجود در حوزه صنعت گردشگری و رونق آن بهره جست.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha