اجرای شب‌های فرهنگی کشورهای ایتالیا و گرجستان در شیراز/ برگزاری رویداد میراث‌بانان آینده پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی 

مدیر پایگاه‌های میراث فرهنگی استان فارس از برگزاری شب‌های فرهنگی دو کشور ایتالیا و گرجستان در شیراز خبر داد و گفت: این رویدادهای فرهنگی درواقع  جزیی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که با حضور رایزنان فرهنگی سفارتخانه‌های دو کشور مذکور در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا، هاجر عسکری در جلسه هماهنگی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز، گفت:  پایگاه بافت تاریخی شیراز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس رویدادهایی با عناوین مختلف در حوزه ملی و بین‌المللی در شیراز برگزار خواهد کرد.

مدیر پایگاه بافت تاریخی شیراز به برگزاری برنامه میراث بانان آینده با همکاری آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مرتبط و همچنین معرفی پدیده نوآور باستان‌شناسی فارس در سایت باستان‌شناسی تل آجری به‌عنوان رویدادی بین‌المللی اشاره کرد.

عسکری در ادامه به رونمایی از کتاب قصر ابونصر به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم در سومین جشنواره  بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی شیراز پرداخت و گفت: معرفی اماکن تاریخی و مفاخر شیراز و فارس یکی از اولویت‌های فارس در برگزاری این جشنواره است که رونمایی از این کتاب در همین راستا انجام می‌شود.

مرور آثار بین‌المللی تخت جمشید و برگزاری کارگاه مرمت آثار تاریخی و چندین رویداد فرهنگی دیگر ازجمله برنامه‌ها و پیش رویدادهایی بود که مدیر پایگاه‌های میراث فرهنگی استان فارس نیز به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha