هنرمندان فارس از یک زاویه جدید توانمندی استان را در جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به رخ بکشند

رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس تأکید کرد: ضروری است هنرمندان استان فارس از یک زاویه و منظر جدید توانمند، ظرفیت‌ها و داشته‌های میراث فرهنگی این استان را در جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به رخ بکشند.

به گزارش میراث آریا،محمدباقر کشفی در جلسه هماهنگی برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز گفت: توقع این است که فارس و شیراز در برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای حضور مؤثری داشته باشند و آثار خوبی به دبیرخانه ارسال شود.

رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس گفت: این جشنواره باید در بالاترین سطح شکل گیرد و در طراز مردم، فرهنگ، تاریخ و تمدن و ارزش‌های مردم فارس در کشور برگزار شود.

کشفی افزود: بی‌شک استان فارس و مجموعه مدیران فارس، با توان و ظرفیت که در این خطه پهناور وجود دارد، بهترین میزبانی را برای برگزاری این رویداد در نظر خواهند گرفت و نکته قابل اهمیت این رویداد ظرفیت‌های طلایی است هنرمندان استان فارس از یک زاویه و منظر جدید بتوانیم توانمندی و ظرفیت‌ها و فارس را به رخ بکشد.

به گفته او با توجه به بخش‌های مختلف در این جشنواره شرکت‌کنندگان باید فضای معرفی یا درواقع بازمعرفی فارس، ازلحاظ تاریخ، تمدن، مفاخر و بزرگان فارس را فراهم کنند و این خصلت‌ها در ابعاد گسترده بین اللمل معرفی شود و این امر خطیر و فرصت طلایی ایجادشده بر دوش هنرمندان توانمند فارس و شیراز است.

رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس با اشاره به اینکه همه مدیران فارس و شیراز باید تلاش کنند که شهر رنگ بوی برگزاری یک رویداد متفاوت را داشته باشد گفت: برگزاری این رویداد رونق گردشگری و افزایش حضور گردشگران و توجه به میراث فارس و شیراز را در پی دارد.

او بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: بخش خصوصی باید بیش‌ازپیش در این عرصه باشد و کمک و مشارکت کنند، حضور گردشگری باعث رونق اقتصادی می‌شود و این موضوع باعث افزایش اشتغال خواهد شد و مجموعه دستگاه‌های استان باید همه ظرفیت‌های خود را به میان آوردند تا با همراهی بخش خصوصی و هنرمندان بتوان کار عظیمی را شکل داد.

در این جلسه سید مجتبی علوی اردکانی، مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز برگزاری این جشنواره را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: ازآنجاکه پیرو سفر رهبر معظم انقلاب شهر شیراز به سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام مزین شده است در این جشنواره باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا شأنیت و جایگاه سومین حرم اهل‌بیت به‌ویژه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) و امام‌زاده‌های استان به نمایش و در معرض دید همه ملت ایران و جامعه بین‌المللی قرار گیرد.

مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: استان فارس درزمینهٔ گردشگری مذهبی سرآمد است که علاوه بر حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در شیراز و امام‌زادگان واجب‌التعظیم بیش از ۱۴۰۰ امامزاده و بقعه و مکان مقدس در فارس است که می‌توان از این ظرفیت‌ها به‌عنوان مقاصد گردشگری در نظر بگیریم.

علوی با اشاره به اینکه استان فارس شاخص‌های گردشگری مذهبی که در کشور بی‌نظیر است، گفت: تعزیه میدانی در صحرارودفسا که بیش از ۱۰ هزار نفر عوامل این تعزیه هستند و همایش پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان حسینی با ۴۰۰ کیلومتر فارس به‌گونه‌ای منحصربه‌فرد بوده است که ظرفیت بالای این استان را نشان می‌دهد که باید برای جشنواره از آن استفاده شود.

بنابراین گزارش در ادامه حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: اجرای جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی اقدامی فاخر است که باید تمام دستگاه‌ها دست‌به‌دست هم دهند تا یک رویداد فاخر شکل بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از هنرمندان استان فارس خواست تا برای برگزاری آثار و خلق آثار خود، علاوه بر بخشی که در آرشیو اداره کل ارشاد است سایر موارد و آثار خود را نیز ارسال کنند تا مجموع آثار ارسالی از فارس افزایش یابد.

صانعی گفت: قطعاً طراحی جایزه ویژه شیراز که حسن نظر ویژه میراث فرهنگی به شهر شیراز بوده است، باعث می‌شود تا هنرمندان استان فارس بیش‌ازپیش در این جشنواره همکاری کنند و قطعاً اتفاقات خوبی در فضای فرهنگ و هنر برای

معرفی میراث ملموس و فرهنگی و میراث زیارتی و معنوی ما برنامه‌ریزی شود.

او گفت: پیش رویدادهایی در مجموعه میراث فرهنگی و اداره کل ارشاد برنامه‌ریزی‌شده است و تقریباً مجموعه عمده فعالان فرهنگی استان درگیر این رویداد خواهند شد و در رشته‌های متعدد پیش رویدادهایی خواهیم داشت و تا به مرحله اختتامیه این رویداد برسیم.

بنابراین گزارش جلسه هماهنگی برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی با حضور علیرضا تابش دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، فریدون فعالی مشاور معاون میراث فرهنگی کشور و محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و تنی چند از فعالان و روسای صنوف و تشکل‌های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در هتل هما شیراز برگزار شد. در جریان این جلسه هر یک از شرکت‌کنندگان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. گفتنی است در حاشیه این جلسه هم نمایشگاهی از آثار فاخر هنرمندان صنایع ستی استان فارس و ورک شاپ صنایع‌دستی برگزار شد

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha