آذربایجان غربی جزو ۶ استان برتر مسافرپذیر کشور است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در تعطیلات شهریورماه سال جاری آذربایجان غربی جزو ۶ استان برتر کشور در جذب مسافر بوده است.

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با میراث آریا اظهار کرد: در بازه زمانی ۸ تا ۱۶ شهریورماه یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر به آذربایجان غربی سفر کرده‌اند که پس از استان‌های مازندران، خراسان رضوی، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل بیشترین تعداد مسافر محسوب می‌شود.

او افزود: این آمار نشان‌دهنده اقبال مسافران برای سفر به استان بوده و در این مدت شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، ماکو، خوی و پیرانشهر بیشترین تعداد مسافر را داشتند.

صفری ادامه داد: در مدت ۸ تا ۱۶ شهریورماه ظرفیت اقامت در مراکز اقامتی پنج شهرستان مذکور ۱۰۰ درصد تکمیل شده بود و ضریب اشغال مراکز اقامتی سایر شهرستان‌های استان نیز ۷۰ درصد بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در سطح استان ۱۲۴ واحد اقامتی با پنج هزار و ۴۶۰ تخت و دو هزار و ۲۸۰ اتاق وجود دارد که در این مدت پذیرای مسافران داخلی و خارجی بودند و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل پروژه‌های در حال احداث ظرفیت مراکز اقامتی استان تا پایان سال جاری افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062001284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha